אוכל: מסעדת כבאכה, בהובלת משפחת דאוד, מביאה את הידע הקולינרי והמורשת המשפחתית מהגליל אל יפו העתיקה. בתפריט תמצאו את מנות הדגל האהובות של עזבה, המסעדה שלהם בכפר ראמה, שהפכה ברבות השנים למוסד קולינרי שאליו עולים לרגל. אני אוהב להתחיל עם סלט ג׳רג׳יר וסלט פתוש ולהזמין את החומוס המעולה של המקום. אני לא מפספס גם את מנת הג׳יבנה, פרוסות גבינה לבנה מסורתית חצי קשה שצרובות במחבת עם שמן זית וקצח וזעתר מעל. ממש מעדן.
קשה לבחור, אבל עוד מנה שחובה להזמין היא מנת השישברק המצוינת - כיסוני בצק במילוי בשר המוגשים בתוך יוגורט חם עם טעמי שום ונענע שפשוט קשה להפסיק לאכול. הממולאים מעולים וגם תבשילי הבמיה, המלוחייה, הקובה בלבן, הפריקה, אתם יודעים מה - כל מה שמכינים כאן טעים ומיוחד.
חביב ומינרווה מחלקים את זמנם בין כפר ראמה ליפו, ומי שמוביל בפועל את כבאכה הוא דור ההמשך ובעיקר הבנים. בשאר מלהטט בכישרון בין הסירים ואייאד בניהול ובאירוח, בערבים מסוימים תוכלו אף ליהנות מניגוני העוד שלו, שאותם הוא מלווה בקולו הנעים.
המיקום - בתוך בית אבן יפואי עתיק הצופה אל כיכר קדומים ומשמש תפאורה מושלמת להווי ולאופי של המסעדה. יש כאן גם את המרפסת הכי יפה בעיר, שאפשר לבקש וחשוב להזמין אליה מקום מראש.
לסיום הערב, תמצאו כאן מתוקים נהדרים כמו מלבי וליאלי ביירות, אבל גם קינוח בשם קוטיין שמבוסס על תאנים מיובשות שבושלו עם זרעי אניס ושומשום ומוגשות עם טחינה מעל.
בערבי הקיץ החמים נעים לשבת בחוץ ויש רוח נעימה וצלילי פעמונים של הכנסייה השכנה. איזה מקום קסום.
רחוב: המסעדה יושבת בכיכר קדומים, שהיא אחת הפיאצות היפות בעיר. ניתן לשוטט דרכה ובסביבתה וליהנות מהאווירה ומהגלריות שבין הסמטאות של יפו העתיקה - ממוזיאון אילנה גור דרך אמנים וצורפים קטנים. בגן הפסגה שמעל הנוף מרהיב ומושלם לשקיעות ותמונות של העיר.
בגן יש גם את השער המצרי העתיק שעבר שיפוץ וגם את גשר המשאלות, שתמיד אפשר לנסות בו את מזלכם. ברחוב הצורפים הסמוך תמצאו במבנה אבן עתיק את גלרייה שלוש, שהעתיקה לכאן את משכנה בשנה שעברה, וגם את בית קנדינוף, שאליו ניתן להגיע לארוחת ערב מלאה או רק לדרינק ואפשר גם ליהנות בו מתערוכה של בוגרי בצלאל, המוצגת שם עכשיו.
כבאכה. כיכר קדומים 6, יפו. טלפון: 03-6888843