אחרי שסניגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקשו משופטי בית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את פתיחת שלב ההגנה במשפטו למארס 2025, הפרקליטות הודיעה אתמול כי היא מתנגדת לדחייה כה ארוכה – ובית המשפט יצטרך להכריע.
בבקשת הדחייה שהגישו פרקליטיו של נתניהו לפני כשבוע וחצי הם טענו כי "בעיצומה של מלחמה, הכנת ראש הממשלה לעדות באופן שלא יפגע בזכויותיו והגנתו, גדולה משמעותית". הם ציינו כי "ראש הממשלה נחקר ביחס לשלוש הפרשות המיוחסות לו, הגם שחקירת המשטרה לא מיצתה את כלל הנושאים שעלו במהלך המשפט. כאשר ההגנה נערכת לפרשת הגנה, היא נדרשת לתכנן אותה בראייה כוללת, לרבות יצירת קשר מתחייב עם עדים שלא הובאו למשפט מטעם המאשימה".
בנוסף, הם ביקשו הארכה גם גם בגלל החלפת הסניגור בתיק 4000: בעז בן צור פרש, ואילו עמית חדד שהחליף אותו ביקש עוד זמן כדי להתכונן לתיק.
נציגי הפרקליטות כתבו בתגובתם: "בפני בית המשפט הנכבד מונחת בקשה שמשמעותה הקפאת המשפט הפלילי למשך שמונה חודשים. מדובר בבקשה החורגת מכל קנה מידה מקובל, והיא הוגשה בתיק שבו אינטרס הציבורי הברור מחייב לחתור לסיום מהיר ככל הניתן של המשפט".
הפרקליטות ביקשה מבית המשפט "לקבוע כי פרשת ההגנה תחל ב-1 בנובמבר. מועד זה, כארבעה חודשים מהיום, מאפשר לנאשמים זמן הכנה משמעותי ביותר". מדובר בעצם במתן הארכה של חודשיים לפרקליטי ראש הממשלה, שכן פרשת ההגנה הייתה אמורה להיפתח ב-5 בספטמבר – עם סיום פגרת בתי המשפט.
בנוסף, הפרקליטות הבהירה כי תתנגד לכך שההגנה תביא מישהו שאינו נתניהו כעד הראשון בפרשת ההגנה. נציגיה אף ציינו כי “הנאשם לא טען בעבר שהוא אינו יכול לקיים את משפטו במקביל לתפקידו הציבורי, והוא אינו טוען כך במפורש גם היום. ההפך: הוא הבהיר בהזדמנויות שונות כי כהונתו לא תשפיע על ניהול ההליך. אם עמדתו העדכנית היא שמילוי תפקידו הציבורי אינו מאפשר ניהול תקין של המשפט, עליו להבהיר זאת במפורש".