חיזבאללה ממשיך לשמר את המשוואה שקבע בלחימה מול צה"ל: ירי כבד כנגד פגיעה בבכיריו. אתמול בבוקר צעיר בן 28 נפצע באורח בינוני עד קשה מפגיעה ישירה ביישוב כפר זיתים הסמוך לטבריה, כתוצאה ממטח של ארגון הטרור לעבר הגליל התחתון, שבוצע כנקמה על חיסול מחבל בכיר בעומק לבנון בסוף השבוע. כתוצאה מהירי מלבנון והחום הכבד נגרמו שריפות נרחבות באזור.
במטח אתמול בבוקר זוהו לפחות 40 שיגורים שחצו מלבנון לגליל התחתון. חלקם יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. כמו במטחים קודמים, גם הפעם גרמו הנפילות לשורת שריפות בשטחים פתוחים באזור טבריה, בהם שמורת הטבע ארבל שנסגרה למטיילים.
חמישה צוותי כיבוי פעלו בסמוך לכפר זיתים, יחד עם שישה מטוסי כיבוי ומסוק משטרתי. חמישה צוותים נוספים פעלו ליד קיבוץ לביא, שם הצליחו למנוע את התפשטות האש ליער הסמוך. באזור הר מירון ארבעה צוותים ושישה מטוסי כיבוי השיגו שליטה על השריפה במקום.
הצעיר שנפגע פונה לבית החולים פוריה ולא נשקפת סכנה לחייו. הוא סובל מפגיעות רסיסים בפלג גופו העליון. מימי דניאל, תושבת כפר זיתים, הייתה עם בעלה בבית בזמן הירי. "התעוררתי לאזעקות ורצנו לממ"ד", היא שחזרה, "אחרי משהו כמו רבע שעה ראינו רסיס בבית, זכוכיות. הצעיר שנפצע היה לידנו".
2 צפייה בגלריה
yk13991657
yk13991657
כפר זיתים | צילום: כבאות והצלה מחוז צפון
תושב נוסף, דוד דניאל, סיפר כי הפגיעה גרמה נזק גם לביתו. "התריסים עפו", סיפר וציין כי המחסן שלו ניזוק. תושב אחר, דניאל פסח, אמר: "מפתיע שזה נופל אצלנו. במזל רק אדם אחד נפצע".
אזעקות הופעלו גם ביישובים כפר הירדן, שדה אילן, גבעת אבני, לביא, הודיות, מסד, טפחות ועילבון, המרוחקים מהגבול, ובהמשך הן התרחבו ליישובים נוספים. בתגובה למטח חיל האוויר תקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון, בין היתר בכפר מערוב, צפונית לצור. רשת אל-מיאדין הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה בעייתא א-שעב.
2 צפייה בגלריה
yk13991555
yk13991555
קיבוץ לביא | צילום: כבאות והצלה מחוז צפון
חיזבאללה טען כי שיגר "עשרות קטיושות" לבסיסים באזור הצפון, "מערבית לטבריה", כתגובה לחיסול שלשום של מית'ם אל-עטאר, בכיר במערך ההגנה האווירית של הארגון, שנהרג בתקיפת כטב"ם על כלי רכב באזור בעלבכ, כ-112 ק"מ מהגבול עם ישראל. המטח אתמול מצטרף למטח ביום חמישי האחרון, גם כן בתגובה לחיסול של בכיר בחיזבאללה.
אתמול אחר הצהריים זוהו נפילות בשטחים פתוחים באזור נחל עמוד. גם שם התפתחה שריפה. ארבעה צוותי כיבוי, יחד עם ארבעה מטוסי כיבוי, פעלו במוקד האש.
על פי נתוני רשות הטבע והגנים, מתחילת השנה נשרפו בשטחי צפון הארץ כ-104,679 דונם. מחצית מהשריפות התחוללו בשטחי שמורות טבע וגנים לאומיים ומחצית ביערות ובשטחים פתוחים. השריפות בחמישי ובשישי, לאחר המטח הגדול מלבנון, כילו כ-12,660 דונם. האזור שנפגע בצורה המשמעותית ביותר הוא הגולן, עם 50 אלף דונם שנשרפו, ואחריו הגליל העליון עם כ-43 אלף.
כך למשל, מצפה חן, החולש על עמק החולה, הגולן והחרמון, נשרף כולו במהלך סוף השבוע. את המצפה תרמה משפחת למדן לרגל יום הולדתו ה-50 של חן למדן, איש עסקים והבעלים של חברת אוריין. חן אמר: "מצער אותי מאוד שהמצפה נשרף, יחד עם כל הצפון. במלחמת לבנון נשרף היער. מדובר במקום יפה שמשקיף על כל עמק החולה".