רס"ן ג'לאא אבראהים, בן 25 מסאג'ור, מפקד פלוגה בגדוד הנדסה 601, נהרג אתמול מפגיעת נ"ט ברפיח. הוא ייקבר היום ב-12:00בחלקה הצבאית בכפרו.
ג'לאא ז"ל, בן העדה הדרוזית, השתייך למשפחת לוחמים מפוארת שמשלמת שוב מחיר יקר. סבו, מזיאד, גם הוא חלל צה"ל, שנפל בשנת 1967 במהלך מרדף אחרי מחבלים באזור טולכרם. מזיאד ז"ל היה לוחם מג"ב ועוטר לאחר מותו בעיטור המופת של המשטרה.
1 צפייה בגלריה
yk13991640
yk13991640
(רס"ן ג'לאא אבראהים ז"ל)
ראש מועצת סאג'ור, ג'בר חמוד, סיפר: "לג'לאא היו 12 אחים ואחיות. שלושה מהם קצינים בחיל ההנדסה הקרבית, עוד אחר במג"ב ואח נוסף במשטרה. סבו נהרג במרדף אחרי מחבלים. זו משפחה אצילה".
אביו של ג'לאא, שנפטר מדום לב, שירת במשטרה. "זו משפחה שעברה הרבה, אבל משפחה חזקה", אמר ראש המועצה, "ג'לאא הוא גאווה לעדה הדרוזית ולכל פטריוט ישראלי. לצערי, כל פעם העדה הדרוזית מוכיחה נאמנות מחדש למדינה - אבל המדינה עדיין לא הוכיחה נאמנות לעדה הדרוזית".
ג’זאא אבראהים, קצין בעצמו, אמר על אחיו: “אנחנו חיים את המלחמה ביומיום ומכינים את עצמנו לגרוע מכל. בסוף הסטטיסטיקה נוגעת בכולם. הייתי ערוך לזה, אבל עדיין הכאב הוא גדול”.
ראש העדה הדרוזית, השייח' מואפק טריף, ספד לאבראהים: "סרן ג'לאא, ממיטב הבנים והמפקדים, מוביל בחיים ומוביל בקרב, עד נפילתו. השותפות, וגם השוויון, חייבים להיות גם בחיי היומיום, אך לא כך פני הדברים".