כשראש ממשלת בריטניה הנכנס קיר סטארמר יצא ביום שישי מארמון בקינגהאם, אחרי שהתבקש באופן רשמי על ידי המלך צ'ארלס להרכיב את הממשלה, הוא ורעייתו ויקטוריה נכנסו בשערי המעון הרשמי דאונינג 10. לפחות לפי הצהרותיו של סטארמר בקמפיין, הדיירים החדשים במעון היו אמורים באותו ערב לעשות משהו שונה מאוד מקודמיהם: קבלת שבת.
סטארמר, בן למשפחה נוצרית המגדיר את עצמו אתאיסט, אמר לאורך מספר הזדמנויות כי הוא ואשתו ויקטוריה מקפידים לקיים ארוחת שישי עם קידוש וחלות. הוא אף הגדיר זאת כ"סלע שעליו נבנה השבוע" מבחינת המשפחה (לזוג שני ילדים: בני 14 ו-16, שעל פרטיותם הם מגינים בעקשות). סטארמר אף הצהיר בקמפיין שלמעט מקרי חירום, גם כראש ממשלה הוא יקפיד מדי ערב שישי להפסיק לעבוד בשש. הסיבה: אשתו ויקטוריה היא יהודייה שומרת מסורת במידה.
1 צפייה בגלריה
yk13991546
yk13991546
(בשמלה אדומה ובלי פוזות. ויקטוריה וקיר סטארמר בכניסה למעון | צילום: AFP)
לאורך כל קמפיין הבחירות המוצלח של בעלה, שהוביל את מפלגת הלייבור לניצחון סוחף ביום חמישי האחרון, הקפידה ויקטוריה שלא להתראיין. עכשיו, בריטניה כולה מגלה את הפרקליטה בת ה-50 שלה פרופיל שונה מכל קודמותיה. ויקטוריה סטארמר, אלכסנדר במקור, נולדה בשכונת האקני בלונדון למשפחה יהודייה, שהיגרה מפולין לפני מלחמת העולם השנייה. יש לה קרובים בישראל. כסטודנטית היא הייתה אקטיבית פוליטית ושימשה כנשיאה של אגודת סטודנטים. כיום היא עובדת ב-NHS - מערכת הבריאות השנויה במחלוקת בבריטניה שנחשבת ליקירת מפלגת הלייבור - ומתכוונת להמשיך לעבוד שם גם כגברת הראשונה.
כעת, עם כניסתה לדאונינג 10, עוררה "ליידי ויק" כפי שהיא מכונה בידי מכריה עניין גם מהכיוון האופנתי: השמלה האדומה שאיתה נכנסה למעון עלתה - כך גילו הצהובונים - 275 ליש"ט (1,300 ש"ח) ושייכת למותג אופנה בינוני בממלכה. לא זול, אבל גם רחוק משמלות המעצבים של רעיות ראש הממשלה הקודמות ושל הנסיכה קייט. כמובן, עיתונאי הממלכה מצאו בכך משמעות וכתבי האופנה מיהרו לכתוב טורים על הכיוון ה"אלגנטי אך הפשוט" ואף "היומיומי" שמתווה סטארמר בלבושה.