עוד לא שבע. המהדורות המוקדמות משכימות עם הפגנות סוערות מחוץ לבתי שרי הממשלה. זה רק בוקר. חם היום, הילדים בחופש, מלחמה בחוץ. זה נורמלי? זה לא נורמלי.
עוד לא תשע. ב"חדשות הבוקר" של ניב רסקין בערוץ 12 מציגים תיעוד של יפעת קלדרון, שמפגינה מחוץ לבית יו"ר הכנסת. היא אוחזת בשלט עם תמונת אבי ילדיה, עופר קלדרון, החטוף בעזה. במקום לעשות הסברה לעולם מקולקל, קלדרון נאלצת לעשות הסברה להנהגה מקולקלת. רק שעכשיו, בתיעוד, שוטרים לוקחים ממנה את המגפון בכוח. "זו הפגנה עם מסר חשוב", הכתב דין פישר אמר מהשטח קודם. אבל גם את אפשרות הצעקה לוקחים מזו שנאבקת על חיי יקירה. זה נורמלי? זה לא נורמלי.
קצת אחרי 11:00. כביש 2, כביש 4, כביש 6 – חסומים. מדינה צריכה לעבוד, ולא יכולה לעבור. כל מי שמתנגד אצלנו חוסם כבישים: חרדים, יוצאי אתיופיה, תומכי ומתנגדי הממשלה. זו הדרך העדכנית לזעום את הישראליות שלנו: שכולם יסבלו איתנו. כיסאות כתר זה פאסה. מאחורי הגב של כתב ערוץ 11, איתי שיקמן, שמדווח מכביש חצי חסום בצומת בתל-אביב, נהג צועק על מפגינים. "בושה", הם רבים איתו. שורת התראות מהצפון על המסך קצת מסתירה את האירוע. אבל מה שברור זה שבאותו זמן מתנהלת מלחמה עם אויבים מבחוץ ועם אחים מבפנים. זה נורמלי? זה לא נורמלי.
עוד לא 13:00. באחד הכבישים צמיגים בוערים על הכביש. בערימה כזו. עשן שחור מיתמר מהם לשמיים. בצילום של ערוץ 13 רואים שוטר בועט את אחד הצמיגים לצד הדרך. מהבוקר, הכתב פז רובינזון מדווח על מצב הפקקים ועל התקדמות שיירות המחאה כאילו הוא בגלגלצ, בלי איזו אמירה ערכית לנפש. באותו זמן של הצמיגים, בכל אופן, יש שריפות באזור הגליל. הארץ שלנו בוערת מפה ופה. זה נורמלי? זה לא נורמלי.
עוד לא 21:00. מצלמת ערוץ 13 נודדת אל מחוץ לשער בגין בקריה, מציגה את עינב צנגאוקר. בנה מתן חטוף בעזה, והיא בתוך כלוב, תלויה מעל המוני המוחים. "האישה שמגדירה מחדש מה זה כוח של אמא" – הכתבת לירון שמם מנסה למצוא מילים למציאות. זה נורמלי? זה לא נורמלי.
"יום השיבוש" קוראים ליום הזה. יום שיבוש במקום שבו ממילא הכל משובש. המציאות, הערכים, סדר העדיפויות, הכל. אז כן, זה לא נורמלי. שום דבר פה לא נורמלי. אבל לא נורמלי גם שיש כאן עדיין ממשלה שתחתיה אירע אסון כל כך נורא, שמפשלת בזמן מלחמה, שלא לוקחת אחריות, שמטביעה את חיינו וגורלנו בפוליטיקת הישרדות. שבמלאת תשעה חודשים לשבת ההיא צריך להסביר לה ערכים אנושיים. שתקועה בינינו ובין חיים שפויים.
סליחה, זה לא סתם לא נורמלי. זה טירוף.