"זה היה מפחיד, לא יכולתי לנשום וניסיתי להגן על התינוק שלי" העידה בפחד סבטלנה קרבצ'נקו, בת 33, על המתקפה החריגה שאירעה אתמול באוקראינה. קרבנצ'קו אף סיפרה שכיסתה את בנה בבד כדי להגן עליו מן האבק.
36 בני אדם לפחות נהרגו, ולפחות 137 נפצעו, במתקפת הטילים הרוסית הקטלנית והחריגה שהתרחשה אתמול באוקראינה. 14 מההרוגים היו בבירה קייב בלבד, באחת התקיפות הקשות על הבירה מאז תחילת המלחמה לפני שנתיים, כשיותר מ-35 בני אדם נפצעו בעיר הבירה. במתקפה בקייב נפגע בית חולים מרכזי לילדים, שהוא גם בית החולים הגדול ביותר בקייב, בירי שעורר גינויים במדינות המערב. כך, מהבית הלבן נמסר אתמול: “המתקפה על בית החולים היא מעשה ברברי”.
1 צפייה בגלריה
yk13993150
yk13993150
(בית החולים לילדים שהופצץ | צילום: אי־פי, Alex Babenko)
בעוד רבות מהתקיפות מתרחשות בלילה, מדובר בתקיפה חריגה גם בכך שהיא מתרחשת בשעות היום, כשהרחובות סואנים בבני אדם שאינם בהכרח נמצאים בסמיכות למרחבים מוגנים.
הרשויות בעיר קריבי ריה במזרח המדינה דיווחו על 11 הרוגים במתקפה הרוסית. מדובר בעיר שבה גדל נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. בפוקרובסק, במחוז המזרחי דונייצק, לפחות שלושה נהרגו. בעיר דניפרו במחוז דניפרופטרבוסק נהרג אדם אחד.
הנשיא זלנסקי מסר כי הרוסים שיגרו יותר מ-40 טילים לערים ברחבי אוקראינה, וציין כי יש לכודים מתחת להריסות של בבית החולים. "אחד מבתי החולים לילדים הגדולים באירופה נפגע, יש אנשים מתחת להריסות ומספר הקורבנות המדויק לא ידוע", טען אמש והוסיף: "רוסיה לא יכולה לטעון שהיא לא יודעת איפה הטילים שלה נופלים, וחייבת לשאת באחריות מלאה לכל פשעיה". בהמשך דיווחו בקייב על מתקפה רוסית נוספת, שבה נהרגו ארבעה אנשים מנפילת רסיסים במרכז רפואי.
רוסיה הכחישה במהלך המלחמה את הטענות לתקיפות מכוונות נגד אזרחים אוקראינים. משרד ההגנה הרוסי אמר אתמול כי כוחותיו ביצעו היום מתקפות נגד בסיס חיל אוויר ומטרות של התעשייה הצבאית האוקראינית. לטענת משרד ההגנה במוסקבה, הנזק הגדול בקייב הוא לא תוצאה של הטילים הרוסיים - אלא נגרם כתוצאה מהטילים המיירטים של הצבא האוקראיני.
כאמור, מדובר במתקפה הקשה ביותר בבירה האוקראינית בחודשים האחרונים. חיל האוויר האוקראיני דיווח כי הרוסים שיגרו לערים אוקראיניות טילים בליסטיים וטילי שיוט. לפי חיל האוויר במתקפה שוגרו טילים היפרסוניים מסוג קינז'ל (פגיון) – מכלי הנשק המתקדמים ביותר ברוסיה.