5 צפייה בגלריה
yk13993039
yk13993039
(צילום: ריאן פרויס)
איך משלבים טכנולוגיה בחינוך מעבר לשימוש בזום שהפך לחלק מרכזי בחיי כולנו? בפאנל שעסק בנושא סיפרה נועה איצקוביץ', ראש תחום חדשנות באקדמית גורדון: "האתגר הכי גדול הוא לא הטכנולוגיה אלא עד כמה המורים רלוונטיים לדור הזה, להווה ולעתיד של התלמידים. הטכנולוגיה היא רק אמצעי". איתי לבנון, ראש אגף הון אנושי ברשות החדשנות, ציין כי "חשוב להטמיע מוקדם את התחום של בינה מלאכותית, כי הילדים ממילא חיים את זה ביומיום". איבתיסם דור סרוג'י, מנהלת רשת החינוך נעמת, סיפרה: "לקחנו את הנושא של VR ואת הנושא של ברקוד אינטראקטיבי ויצרנו איתם מערכי שיעורים. כל שיעור באנגלית או מתמטיקה הפך להיות משחק, וראית את ההבדל בתוצאות וברצון של הילד להגיע לשיעור".

5 צפייה בגלריה
yk13992987
yk13992987
צילום: ריאן פרויס

כך תצאו מהמינוס

כיצד מצליחים לשרוד במציאות שבה המחירים מזנקים ואנשים רבים איבדו את עבודתם בשל המלחמה? למנכ"ל בנק מסד, גבי טייטל, היו כמה עצות. "חלק לא מבוטל מהאוכלוסייה מתנהל במינוס בעובר ושב", הוא הסביר למנחת אולפן ynet אלכסנדרה לוקש, "הם כל הזמן רודפים אחרי עצמם כדי לצמצם את החוב. למי שאנחנו משרתים בבנק – מורים, מורות, גננים וגננות, יש שני פתרונות לבעיה: להגדיל את ההכנסות, למשל באמצעות מתן שיעורים פרטיים, או להקטין את ההוצאות. חייבים להיות עם האצבע על הדופק, לראות ממה הההוצאות נובעות ולהשוות מחירים. יש לא מעט הוצאות קבועות של משקי בית שאפשר לחסוך בהן בדרך זו".
5 צפייה בגלריה
yk13992991
yk13992991
צילום: ריאן פרויס

"לתת לילדים חינוך פיננסי"

ארי שטיינברג, מנכ"ל "אשמורת", מועדון ההטבות של הסתדרות המורים, סיפק מספר בשורות ל־ 300 אלף עובדי ההוראה ובני משפחותיהם שמחזיקים בכרטיס האשראי של המועדון. שטיינברג אמר לעיתונאית יעל ולצר כי המועדון "צפוי להיכנס לשיתוף פעולה רחב עם חברת תעופה גדולה מאוד" – שאת שמה סירב לפי שעה לחשוף. המשמעות, ככל הנראה, היא טיסות במחירים אטרקטיביים שיוצעו למחזיקי הכרטיס. לדבריו, החל מינואר הקרוב ייהנו מחזיקי הכרטיס גם משיתוף פעולה חדש של "אשמורת" ובנק מסד, ש"יהיה שונה ממועדון הטבות רגיל". הוא ציין כי המועדון מתכוון להקים "פלטפורמת סחר לבתי הספר – 'טרמינל איקס' לרכש". שטיינברג אף קרא למדינה להכניס לתוכנית הלימודים כבר מגיל צעיר את החינוך הפיננסי.
5 צפייה בגלריה
yk13993009
yk13993009
צילום: ריאן פרויס

"כולם יסיימו עם תואר"

מה עושים כשיותר ממחצית מהסטודנטים במכללה שלך נעדרים מהלימודים בגלל המלחמה? ד"ר אלון הסגל, ראש התוכנית למערכות מידע B.Sc במכללה האקדמית רמת־גן, סיפר למנחת אולפן ynet אלכסנדרה לוקש כי "המכללה בנתה תוכנית לימודים מיוחדת, שתאפשר להם לסיים את כל הקורסים. אין סטודנט שלא יסיים את התואר". בתוכנית נעשה שימוש בכלים דיגיטליים, ביניהם אפליקציות שבהם יכלו הסטודנטים לצפות בשיעורים פרונטליים מוקלטים או לקבל סיוע מצד חונכים. "למי שחזר ממילואים עשינו מרתונים של קורסים ממוקדים", הוא מספר, "חלק מהתלמידים קיבלו עבודות בהתאמה אישית במקום מבחנים ושלחו לי תמונות מדהימות מהשטח איך הם כותבים אותן. זה היה לא קל למרצים, כי במקום מבחן אחד היו הרבה עבודות שונות, אבל כולם נרתמו למאמץ".
5 צפייה בגלריה
yk13993010
yk13993010
צילום: ריאן פרויס

"להיות מורי דרך לתלמידים"

"צריך לדבר עם התלמידים בגובה העיניים, אבל במקביל לשים להם גבולות ברורים. זו הדרך היחידה לחנך אותם ולקבל מהם כבוד והערכה" – כך אמר רועי קריב, מנכ"ל ובעלים של "רועי קריב, המרכז להוראה פרטית", קמפוס הכולל תיכון פרטי וכן מערך של שיעורים פרטיים שניתנים ליחידים או לקבוצות. בראיון לעיתונאית יעל ולצר הוסיף קריב: "המטרה שלנו היא להיות מורי דרך לתלמידים, וזה שונה מאוד ממורה רגיל. מורה דרך זו דמות שקודם כל מסתכלת על הילד בגובה העיניים, שהילד יכול לראות שהיא רוצה בטובתו, דמות שלוקחת את הילד יד ביד, משרטטת איתו ביחד את השביל המשותף לעבר הצלחה, ובה בעת תוחמת לו גבולות".