עונשים כבדים להפועל ומכבי ת"א בעקבות אירועי הדרבי בגמר פלייאוף ליגת העל: עם פתיחת העונה תופחת לאדומים נקודה בפועל, ובנוסף היציע המערבי בהיכל קבוצת שלמה ייסגר לשישה משחקים; נגד הצהובים נפסקו שלושה משחקי רדיוס (אחד של 75 ק"מ ושניים נוספים של 50 ק"מ) - עונש שהוטל עליהם לראשונה בתולדותיהם.
1 צפייה בגלריה
yk13993253
yk13993253
(המופע הפירוטכני של אוהדי הפועל ת"א בדרבי | צילום: עוז מועלם)
החלטת בית הדין של איגוד הכדורסל הגיעה בעקבות המלצת תובע האיגוד, עו"ד איתמר ליפנר, להחמיר עם שתי התל-אביביות בעקבות האירועים שהתרחשו במשחק מספר 3 בסדרה, במהלכו הודלקו אבוקות על ידי האוהדים האדומים ואף הושלכו אל עבר הפרקט חפצים מצד שני הקהלים. ליפנר דרש להפעיל בעונה הבאה את עונש הפחתת שלוש הנקודות על תנאי שעומד נגד האדומים, אולם, כאמור, הוחלט בסופו של דבר על הפחתה של נקודה אחת בלבד.
"גופי הספורט פועלים להנהיג נורמות התנהגות שיבטיחו משחק הוגן ונורמות התנהגות שיבטיחו כי הציבור הרחב לרבות נשים וילדים יוכלו להגיע לצפות במשחקים", כתבו בפסיקה הדיינים עו"ד צבי רויזן ועו"ד תגר עמיאל. "זאת בלי להיות חשופים לאלימות מילולית קיצונית ומעוררת דחייה, שעלולה להתדרדר לאלימות פיזית, בלי להיות חשופים לנאצות, לקללות או לביטויים שאין דבר בינם לבין רוח הספורט ועלולות להרחיק קהל מהמגרשים".
לגבי הדלקת האבוקות הוסיפו הדיינים: "מעשה אלימות חמור שיכול היה להסתיים בפגיעה קשה... יש ליתן משקל רב לצורך להפסיק לאלתר את תופעת השימוש באמצעים פירוטכניים, לפני שיקרה אסון. לנאשמת עבר מכביד מאוד בנושא זה; והעובדה כי תלוי ועומד נגדה עונש של הפחתת 3 נקודות על תנאי, לא הרתיע את אוהדיה באף לא אחד משלושת המשחקים".
"לא כך צריך להיראות משחק כדורסל", סיכמו הדיינים. "על אחת כמה וכמה, שלושת משחקי סדרת הגמר, שאמורים להיות שיא העונה. ברור שאנו נמצאים עמוק למטה במדרון החלקלק. הכתובת השחורה כבר נמצאת מזמן על הקיר ויש לפעול בנחישות ובמהירות".

גיל כהן בבית"ר

בית"ר ירושלים השלימה את החיזוק הישראלי המשמעותי שלה הקיץ, כשהחתימה את בלם מ.ס אשדוד גיל כהן לשלוש עונות. על פי הסיכום בין הצדדים בית"ר תשלם 400 אלף דולר בעבור 70 אחוז מכרטיסו של כהן, ואשדוד תמשיך להחזיק ב-30 הנותרים. כהן, שהיה קפטן הנבחרת הצעירה באליפות אירופה שנערכה בקיץ הקודם, צפוי להשתכר בבירה כ-100 אלף דולר נטו לעונה. בנוסף, אורי דהן האריך את חוזהו בבית"ר לשלוש שנים נוספות. (נדב צנציפר)