זה המשפט הפלילי הכי חמור שבו מעורב כוכב-על בארצות-הברית מאז משפט או-ג'יי סימפסון. שנתיים וחצי אחרי הירי בשוגג על הסט של המערבון "ראסט", שהסתיים במותה של צלמת הסרט הלינה האצ'ינס, יחל היום משפטו של הכוכב אלק בולדווין שאחז באקדח.
2 צפייה בגלריה
yk13992871
yk13992871
(טוען שהייתה תקלה בנשק. אלק בולדווין | צילום: David Dee Delgado, רויטרס)
על אף שהמשפט יחל רשמית היום, בולדווין בן ה-66 הגיע כבר אתמול לבית המשפט בסנטה-פה, והשתתף עם צוות של ארבעת פרקליטיו בכל מיני הליכים מקדימים במשפט. היום יחל ההליך של בחירת המושבעים, שצפוי להימשך עשרה ימים, והוא לבדו צפוי לספק שלל דרמות לתקשורת האמריקאית, הצמאה לכל פרט מהמשפט. המשפט גם ישודר ברשתות, מה שכמובן יגביר את העניין בו.
2 צפייה בגלריה
yk13993605
yk13993605
הצלמת שנהרגה, הלינה האצ'ינס | צילום: גטי אימג'ס, Anthony Harvey
בולדווין מואשם בפשע אחד חמור של הריגה בשוגג, ואם יורשע הוא עלול להישלח למאסר בניו-מקסיקו של עד שנה וחצי. בעוד בולדווין מתעקש כי הכדור נפלט לעבר הצלמת בגלל תקלה באקדח, וכי כלל לא לחץ על ההדק, התביעה טוענת כי הוא לחץ והתנהל ברשלנות עם הנשק, וכי כמפיק של הסרט יש לו אחריות על הבטיחות הכוללת על הסט. צוות ההגנה מתעקש שסוגיית הבטיחות לא רלוונטית, ונידונה במשפט נפרד. הנשקית של הסרט, האנה גוטיירז-ריד, הורשעה באחרונה במשפט נפרד ונידונה לשנה וחצי מאסר.
בינתיים, צילומי הסרט "ראסט" הושלמו אחרי הפסקה ארוכה - וגם הבמאי ג'ואל סוזה שנפצע מהכדור שנורה מנשקו של בולדווין שב לביים את הכוכב שלכאורה ירה לעברו. בעלה של האצ'ינס הסכים לסגור תביעה אזרחית נגד בולדווין, אחרי שהשניים הגיעו להסדר, והבעל קיבל תואר "מפיק בפועל" על הסרט.