בעוד הוא ממשיך לקרוס בסקרים וכשהביקורת והקריאה במפלגה הדמוקרטית לפרישתו כבר נשמעת בפומבי, הנשיא ג'ו ביידן מסרב לפנות את הדרך: "הגיע הזמן לשים סוף", הוא כתב אתמול לחברי הקונגרס הדמוקרטים, לקריאות כנגדו: "עודני מחויב עמוקות להישאר במרוץ, לרוץ עד הסוף ולנצח את דונלד טראמפ".
1 צפייה בגלריה
yk13993488
yk13993488
(קורא להתאחד. ביידן | צילום: רויטרס, Nathan Howard)
במכתב למחוקקים הדגיש ביידן את העובדה שבפריימריז הדמוקרטיים שנערכו בחצי הראשון של השנה הוא רשם ניצחון מוחץ על שלושת היריבים הזוטרים שהתמודדו מולו וגרף 87% מהקולות: "האם עכשיו נאמר לפתע שלכל התהליך הזה פשוט לא הייתה משמעות? שלמצביעים אין אמירה? אני מסרב לעשות זאת. אני חש מחויבות עמוקה לאמונה ולאמון שמצביעי המפלגה הדמוקרטית הביעו בי, ולא לקבוצה נבחרת של כמה אנשים, ואין זה משנה כמה טובות כוונותיהם".
במכתב, שמתפרש על שני עמודים, אמר הנשיא כי "השאלה כיצד להתקדם עולה שוב ושוב כבר יותר משבוע, והגיע הזמן שזה יסתיים. יש לנו עוד 42 ימים עד לוועידה הדמוקרטית הארצית ו-119 יום עד לבחירות הכלליות. כל החלשה של הנחישות שלנו או היעדר בהירות בנוגע למשימה שניצבת לפנינו רק עוזרים לטראמפ ופוגעים בנו. זה הזמן להתאחד".
מעט אחרי פרסום המכתב, התראיין ביידן לרשת MSNBC. בריאיון, הודה הנשיא כי הוא נעשה מתוסכל מהאליטות במפלגה הדמוקרטית, והצהיר כי לדמוקרטים המפצירים בו לפרוש הוא קורא לאתגר אותו בוועידה הדמוקרטית בחודש הבא.