שלושה מנהלים בכירים באוניברסיטת קולומביה הוצאו לחופשה ללא הגבלת זמן ולא יחזרו לעבודתם בעקבות פרסום התכתבויות מלגלגות שלהם על יהודים במהלך פאנל על אנטישמיות במוסד האקדמי בחודש שעבר.
השלושה, שלקחו חלק בהתכתבות שהוגדרה על ידי הנהלת המוסד כ"נוגעת בצורה מטרידה בסטיגמות אנטישמיות עתיקות", ישארו מועסקים על ידי האוניברסיטה, אך לא ברור באיזה תפקידים. מדובר במרצים שעצם תפקידם, למרבה התדהמה, נוגע בחלקו לחייהם של סטודנטים ורווחתם: פרופסור קריסטן קרום, הדיקנית לחיי הסטודנטים בתואר ראשון, מת'יו פטשניק, סגן הדיקן לתמיכה בסטודנטים ובמשפחותיהם, וסוזן צ'אנג-קים, סגנית הדיקן והמנהלת האדמיניסטרטיבית הראשית של המוסד.
הבכיר הרביעי שלקח חלק בהתכתבות, דיקן הקולג’ למדעי הרוח, ג’וזף סורט, ישאר בתפקידו. “הדיקן סורט ואני נעבוד יחד כדי לתקן מערכות יחסים, לתקן אמון ולבנות מחדש אחריות”, כתבה לקהילת האוניברסיטה המנהלת האדמניסטרטיבית הראשית של המוסד, פרופ’ אנג’לה אולינטו. לפני שבוע פורסמה עצומה של יותר מ-1,000 סטודנטים ובוגרים של המוסד שדרשו להדיח את הדיקן, בטענה כי הוא ושלושת האחרים שהיו מעורבים באירוע “אינם ראויים לשמש כדיקנים של קולומביה ויש להדיח אותם מתפקידם לאלתר”.
מיד לאחר פרסום ההתכתבות הדיקן סורט התנצל על ה”נזק” שנגרם, אמר כי ההודעות המזלזלות “לא מעידות על דעותיהם של חברי ההנהלה”, והתחייב כי “זה לא יקרה שוב”. עם זאת, פרופ׳ סורט תקף כי האישה שצילמה את ההתכתבויות חדרה לפרטיות שלו ושל עמיתיו.
מיד לאחר פרסום ההתכתבות הדיקן סורט התנצל על ה”נזק” שנגרם. עם זאת, פרופ’ סורט תקף את האישה שצילמה את ההתכתבויות וטען שחדרה לפרטיות שלו ושל עמיתיו. “ההתכתבויות לא מייצגות את המכלול של עבודתם”, כתב.
בהתכתבויות שפורסמו, כתבה לעמיתיה צ'אנג-קים, סגנית הדיקן ומנהלת האדמיניסטרציה הראשית של קולומביה את המשפט “אני הולכת להקיא” - זאת בזמן דבריה של בתה של ניצולת שואה, אורלי משען. משען תיארה כיצד הבת שלה, סטודנטית בקולומביה, התחבאה בקמפוס לאחר פיגועי ה-7 באוקטובר. "מדהים מה דולרים יכולים לעשות", ענתה לה דיקנית הסטודנטים קריסטן קרום.