ליום הולדתו ה-36 קיבל סרן (מיל') אסף נווה מתנה לא שגרתית, אבל כזו שציפה לה מאוד: הנשק של אל"ם רועי יוסף לוי ז"ל, מפקד היחידה הרב-ממדית, שהיה נשוי לאחותו יעל, ונפל ב-7 באוקטובר בקרב הרואי מול מחבלים בקיבוץ רעים.
נווה, קצין גולני במילואים שמגויס לסירוגין מאז 7 באוקטובר, ביקש כחודשיים אחרי נפילתו של רועי מקצינת הנפגעים של המשפחה לקבל את הנשק שלו.
"היינו מאוד קרובים, רועי ואני", מספר נווה. "רועי היה מפקד יחידת אגוז כמה שנים אחרי שאני שירתי ביחידה, והיה לנו חיבור מאוד חזק. ואחרי שהוא נהרג לא יכולתי לעבור את כל שלבי האבל כי הייתי מגויס. הייתי רק בלוויה וחזרתי מיד לחיילים שלי, בשבעה לא הייתי בכלל".
אחרי שגמלה בליבו ההחלטה, אסף ביקש את הנשק של רועי, ולמרות שנענה בשלילה המשיך להתעקש עד שקיבל את מבוקשו. "קצינת הנפגעים של המשפחה אמרה שזה בלתי אפשרי", הוא מסביר. "אם יש בקשה כזו, מעקרים את הנשק ומעבירים למשפחה. כלומר, יעל הייתה צריכה לחתום שהיא מוותרת. אני התעקשתי ויעל תמכה, וכעבור מספר חודשים קיבלתי את האישור".
את הנשק עצמו הוא קיבל לפני מספר ימים, בדיוק ביום הולדתו. "זו הייתה המתנה הכי טובה שיכולתי לקבל", הוא אומר. "הנשק של רועי מסמל את הדרך שלו, את אותו בוקר שהוא עזב את הבית שלו בשבי ציון בגבול לבנון. הוא היה בכוח הראשון שנכנס לתוך רעים ונלחם עד שכדור אחד בלב הכניע אותו. זה הנשק שאיתו הוא יצא לקרב האחרון שלו, זו הרוח שלו שמלווה אותי".
עכשיו אסף משרת בצפון הרחוק, ושם הוא היחיד בגדוד שמסתובב עם M4. "ב-2006 הוכשרתי על M4 באגוז, ושנתיים אחר כך חטיבת גולני עברה לתבור", הוא אומר. "למרות שאני 16 שנה על תבור, אני הרבה יותר טוב ומיומן עם M4, וסוף-סוף חזרתי להילחם איתו".