המשבר נמשך: בעקבות החלטת עוצמה יהודית לשבש את פעילות הקואליציה בכנסת, החליט אתמול יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ להסיר מסדר היום את כל הצעות החוק של הקואליציה. יו"ר עוצמה יהודית, השר איתמר בן גביר, החליט כי מפלגתו לא תתמוך בהצעות חוק של הקואליציה - עד שיצרפו אותו לקבינט המלחמה המצומצם, למרות שקבינט כזה כבר לא קיים יותר.
"מעדכן שבשל ההתנהלות חסרת האחריות של עוצמה יהודית לא יעלו חוקים על סדר היום", הודיע כץ, "אני לא מוכן להסתמך על אף מפלגה מלבד מפלגות הקואליציה. אני מקווה שהמצב שבו מפלגה מהקואליציה עוזרת לאופוזיציה לפגוע בנו, ייפסק".
בין עוצמה יהודית לש"ס נמשכה ההתכתשות בעקבות הפלת "חוק הרבנים המרוכך" על ידי מפלגתו של בן גביר, שטען מצידו כי יו"ר ש"ס אריה דרעי הוא מחולל המהומה - מאחר והוא הטיל וטו על הצטרפותו של בן גביר לקבינט המצומצם. הוא תקף את דרעי, וטען כי מדובר באיש שמאל שתמך בהסכמי אוסלו. “בעוד השר בן גביר דוחף להכרעה וכתישת האויב בכל החזיתות, דרעי דוגל בכניעה והתרפסות, ודוחף לעסקה מופקרת - בניגוד מוחלט לעמדת בוחרי ש”ס”, אמרו בעוצמה יהודית.
בש"ס טענו כי "גוש הימין גילה הערב שוב את הבלון הנפוח ששמו איתמר בן גביר, שכגודל הציפייה כך עוצמת האכזבה. לא ימין ולא חזק. רצף של כישלונות מביכים בתחומי אחריותו, תוך גלגול אחריות, איומים והאשמות על כל העולם. מכונת רעש ואפס עשייה”.
עוד הוסיפו: “בן גביר בהתנהלותו הילדותית ובשיגעון הגדלות שלו, עושה הכל לפורר את הממשלה מבפנים, מחריב את היסודות ומשרת נאמנה את מפלגות השמאל”.
היום הסוער בקואליציה נרגע מעט עם פטירתו אתמול בצהריים של אחיו של יו"ר ש"ס, הרב יהודה דרעי. אך גורמים בש"ס טענו כי האווירה במפלגה נעה בין אדישות לייאוש, גם כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. אחד משרי ש"ס תקף את התנהלותו של נתניהו, ואמר: "אם נתניהו לא יודע לטפל באירוע, שילך הביתה".