בית המשפט המחוזי בירושלים נתן אתמול את תשובתו לבקשת סנגוריו של ראש הממשלה נתניהו לדחות את עדותו בתיקי האלפים למארס 2025, וקבע: נתניהו יעיד החל מ-2 בדצמבר.
בטרם ההחלטה התקיים אתמול דיון בבקשת הסנגוריה לדחייה ובהתנגדותה של התביעה לבקשה, שאנשיה הסכימו לדחות את העדות רק עד ל-1 בנובמבר. כאמור, השופטים העניקו לנתניהו ופרקליטיו עוד חודש נוסף.
אתמול העיד לראשונה במשפט בן דודו ומקורבו של נתניהו, עו"ד דוד שמרון. במהלך הדיון עלה כי קיימת סתירה בין שני מסמכים שעליהם חתם בעבר ועסקו בהסדר ניגוד העניינים של נתניהו הנוגע ליחסיו עם בעלי בזק לשעבר, שאול אלוביץ'. באחד המסמכים מתואר כי אין יחסי חברות מיוחדת בין השניים, ובשני צוין כי בין השניים יש חברות של 20 שנה. שמרון הודה בסתירה, ואמר שאכן חתם על המסמך שבו תוארה חברות בין נתניהו לאלוביץ', אך ציין כי לא ראיין את רה”מ לצורך הכנת המסמך. שמרון התעקש “כי על פי הבירור שלי עם נתניהו אין חברות קרובה”.
בהמשך העיד שמרון גם לגבי תיק 2000 (שיחות מוזס-נתניהו). לפי האישום, אחרי שלוש פגישות ולקראת הפגישות הבאות בין נתניהו לנוני מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות", נתניהו נפגש עם עו"ד שמרון לקראת המשך המפגשים וכוונתו להקליט אותם. "ב-2014 נתניהו הזמין אותי לפגישה במוצאי שבת בבלפור. פגשתי את מר נתניהו יחד עם דובי איכנולד (עורך הוצאת "ידיעות ספרים"), שקשור לנוני מוזס. ישבנו, דובר על פגישה אפשרית בין מוזס לנתניהו. הרושם שלי, שהיה לי ברור שהבקשה לפגישה באה מכיוונו של מוזס".
שמרון טען כי נתניהו חשש שהוא "עומד להיסחט". "מוזס אז נחשב לנמסיס, אויב נפש של נתניהו, בעיני נתניהו ולא רק. אמרתי לנתניהו שאם מוזס ינסה לסחוט אותו, מאוד חשוב שלדבר הזה יש הקלטה. נתניהו אמר שהוא יודע ומסוגל להקליט את זה". לדבריו, "היו מספר פגישות קצרות ביני לרה”מ וארי הרו באותו שבוע, כשאני מסביר מה מותר בחוק האזנות סתר ודברים כלליים". לבסוף אמר: "למחרת פגשתי את נתניהו בלשכה. תוך כדי הפגישה או לקראתה שאלתי אותו איך היה והוא עשה לי תנועת יד של 'עזוב את זה', הבנתי ועזבתי את זה".