הילדים איבדו את הוריהם: טרגדיה קשה הכתה אתמול ברמת הגולן, כשבני זוג נהרגו מפגיעת רקטה - שעות לאחר חיסולו באזור דמשק של יאסר נימר קרנבש, שומר הראש לשעבר של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. מדובר בזוג מוכר באזור הרמה, שנפצע באורח אנוש מהפגיעה ברכבם, וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותם במקום.
"מיד לאחר האזעקות קיבלנו דיווח על שני נפגעים ויצאנו למקום", סיפרו הפראמדיקים של מד"א, אביב עטרי וטארק הייב: "הגענו לשטח והמראה היה קשה. ראינו רכב שספג פגיעה ישירה, ובחלקו הקדמי גבר ואישה מחוסרי הכרה שנפגעו אנושות. תוך הטיפול הרפואי נשמעו אזעקות נוספות, רצנו להתמגן וטיפלנו באירוע תחת האזעקות. כוחות של הצבא סייעו לנו במקום. מדובר באירוע קשה מאוד".
4 צפייה בגלריה
yk13994955
yk13994955
(צילום: מתוך הרשתות)
דובר צה"ל עדכן כי זוהו כ-40 שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב מרכז רמת הגולן. בחיזבאללה לקחו אחריות על ירי של "עשרות קטיושות" לעבר הגולן, בתגובה לחיסולו של יאסר נימר קרנבש, שומר ראשו של נסראללה לשעבר.
בעקבות המטח, שבעה צוותי כיבוי פעלו אתמול במספר אירועי חילוץ וכיבוי שריפה ברחבי הרמה. שריפות פרצו בשמונה מוקדים שונים בשטחים פתוחים כתוצאה מנפילות.
4 צפייה בגלריה
yk13995065
yk13995065
הרכב ספג פגיעה ישירה ועלה באש. זירת פגיעת הרקטה אתמול | צילומים: מתוך הרשתות
במועצה האזורית גולן הביעו צער אתמול על מותם של השניים: "הערב עברנו אירוע קשה ומורכב, בו איבדנו שני חברים מהגולן. קהילת הגולן כואבת ומחבקת את המשפחה והחברים. צוותים מקצועיים של המועצה נמצאים בשטח ומבצעים התערבויות ברמות השונות בהתאם לצרכים ותינתן מעטפת במעגלים השונים - ילדים, נוער ומבוגרים". במועצה הודיעו שעל אף האירוע הקשה, ובהתאם להנחיות הצבא, כלל הפעילויות והקייטנות צפויות להתקיים היום.
"הקו האדום נחצה. לאף אחד בהנהגה לא אכפת", אמרו במטה משפחות המפונים מהצפון. "אם לא נצא למלחמה בצפון עכשיו, זה יהיה פשע בל יימחה על ההנהגה. בקרוב תראו אותנו ברחובות, ממילא לא השארתם לנו בית. אנחנו מפונים כבר למעלה מתשעה חודשים, וכרגע נראה שלשווא. אלפי עקורים, עשרות הרוגים, ואין יעד ברור למלחמה. הדבר הזה חייב להיפסק".
4 צפייה בגלריה
yk13994737
yk13994737
עומד לצד נסראללה. קרנבש
גם בפורום מגן עוטף לבנון, המייצג את תושבי היישובים הלא-מפונים בצפון, הגיבו בזעם על האירועים: "אנו מבקשים להשתתף בצערן העמוק של משפחות ההרוגים ולעמוד לצידן בשעה קשה זו. במשך תשעה חודשים אנו זועקים לכל עבר על אודות היעדר הביטחון של אזרחי ישראל שהושארו והופקרו מאחור. לצערנו הרב חוסר המשילות והיעדר הביטחון בגבול הצפון עלו הערב בחייהם של שני אזרחים, בגלל הפקרות זו. אנו קוראים בזאת לממשלת ישראל לפעול בכל האמצעים הנחוצים על מנת לשים סוף להפקרות הצפון ולהגן על תושבי חבל הארץ הצפוני".
יהודה דואה, ראש מועצת קצרין, קרא להגיב בעוצמה: "זאת המציאות שלנו, זאת שגרת חיינו וזאת ממשלת ישראל שלצערי פועלת באוזלת יד קשה מאוד מול האויב האכזר. להכרעת המלחמה בטרור אין שתי אופציות, אלא יש אופציה אחת. והאופציה היא בכוח והרבה מאוד כוח. המדינה צריכה לבחור האם רצועת הביטחון של מדינת ישראל היא צפון ישראל או דרום לבנון. כרגע, האופציה הראשונה ניראת כבחירה של המדינה, וזאת מציאות - שאנחנו לא נשלים איתה בשום שלב!".
4 צפייה בגלריה
yk13994582
yk13994582
משייט בחופשיות בשטחי ישראל. תמונות מכטב"ם חיזבאללה
כאמור, לפי חיזבאללה, הירי אל הצפון היה תגובה לחיסול של בכיר הארגון יאסר נימר קרנבש. קרנבש חוסל לצד אדם נוסף בתקיפת רכב בידי מל"ט, סמוך לבירת סוריה.
"הוא פעל בימים אלה בסוריה", סיפרו אתמול מקורות לרשת "אל-חדת'" הלבנונית: "היעד היה אחראי להעברת כוח אדם ונשק מסוריה לחיזבאללה". לפי דיווח לבנוני, קרנבש, שמכונה "אמין", היה מפקד מבצעים במרג' עיון לפני שנת 2000, והשתתף בקרב באל-רנדוריה במלחמת לבנון השנייה.
כמה שעות לפני הירי הטראגי לגולן, חיזבאללה פירסם אתמול סרטון נוסף, באורך של כ-10 דקות, כחלק מניסיונו של ארגון הטרור להראות כי ביכולתו לשלוח בחופשיות כטב"מים אל תוך שטח ישראל. בסרטון נראים מתקנים ואתרים שצילם הכטב"ם "הודהוד" באזור הצפון - על פי ההערכות, הצילומים נעשו לפני מספר חודשים ובמספר גיחות.
לטענת ארגון הטרור, צולמו בין היתר מוצבים של צה"ל, אוטובוסים להסעת חיילים וגם סוללות של כיפת ברזל - בצל החשש בארה"ב מהכרעת ההגנה האווירית של ישראל בזמן מלחמה בצפון.