קיצור תקופת ההתמחות בעריכת דין לשנה אחת יימשך גם בשנת 2025. המשך הקיצור רלוונטי לכ-3,500 מתמחים. שר המשפטים יריב לוין חתם שלשום על צו לשכת עורכי הדין המאריך את הוראת השעה, הקובעת כי תקופת ההתמחות לצורך קבלת רישיון לעריכת דין תקוצר מ-18 חודשים ל-12 חודשים, למשך שנה נוספת.
קיצור תקופת ההתמחות בעריכת דין משנה וחצי לשנה קודמה על רקע מלחמת חרבות ברזל ובמטרה להקל על המתמחים והמתמחות בעריכת דין ברחבי הארץ, בין השאר בשל גיוסם למילואים, הוצאתם לחופשה ללא תשלום או בשל כך שמקום מגוריהם או מקום העבודה שלהם מצוי ביישובים בדרום או בצפון אשר פונו. זאת, על מנת שיסיימו את מסלול ההכשרה שלהם למקצוע בתקופה קצרה יותר, יוסמכו בהקדם כעורכי דין ויוכלו להשתלב בשוק התעסוקה.
במסגרת החוק נקבע, כי במידת הצורך וככל שהמצב הביטחוני יימשך, בסמכות שר המשפטים, באישור ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, להאריך בצו את תקופתה של הוראת השעה, בתקופה נוספת שלא תעלה על שנה. בהתאם לכך, ולאור התמשכותה של המלחמה, שלשום אישרה הוועדה את טיוטת הצו שהגיש לה שר המשפטים, ולאחר חתימת השר, הצו נכנס לתוקף ונרשם ברשומות.
השר לוין: "הקשיים שעלו מן השטח בקרב הסטודנטים למשפטים והמתמחים משרתי המילואים, מחייבים התאמות שיקלו עליהם. קיצור ההתמחות זהו המהלך הנכון והצודק בעת הזו, שיסייע למתמחים רבים".