התפתחות בחקירת רצח הסוהר בבנימין: בטקס האשכבה שנערך אתמול ללוחם הכליאה, איש השב"ס יוחאי אבני, בבנימין במבואות החרמון, רמז נציב שב"ס רב-גונדר קובי יעקובי למאבק שכנראה התרחש בדירה.
2 צפייה בגלריה
yk13996654
yk13996654
("הדבר האחרון שרצית בחייך זה להיות בכותרות" | הלוויתו של יוחאי אמש)
"איש בליעל אשר לאדם יארוב נכנס לביתו, למבצרו של יוחאי תאב החיים", תיאר רב-גונדר יעקובי בהספדו. "יוחאי היה לוחם, השיב מלחמה שערה עד שכרע ונפל. האסון ירד בחטף ואנחנו ניצבים כולנו המומים מעוצמת הכאב. ניתק פתיל חייו של יוחאי. יוחאי כרך את חייו בשירות בתי הסוהר לפני 17 שנים. נאמן לערכי הציונות. פעל להבטיח את שלום הציבור. בכלל תפקידיו פעל במסירות ובמקצועיות. יוחאי היה איש אדמה ואהב את המדינה דרך רגביה".
2 צפייה בגלריה
yk13996338
yk13996338
יוחאי אבני ז"ל
אמו של יוחאי, אורלי, ספדה לו: "יוחאי בן יקר, עזבת אותנו בטרם עת בלי אפשרות להיפרד. יודעים שהדבר האחרון שרצית בחייך זה להיות בכותרות. כל כך צנוע היית. האושר היה בכל מקום שהיית בו. אהבת להתענג על הרגע, בעיקר לצלם את הטבע, לא חיפשת את האושר במקומות אחרים. אתה מותיר לנו מורשת של נתינה. מלאך היית ומלאך תהיה במקומות נסתרים".
שלשום, נזכיר, אבני, כלבן בשירות בתי הסוהר, נמצא דקור ומחוסר הכרה בביתו שעלה באש בגבעון החדשה שבבנימין. צוותי מד"א קבעו את מותו במקום. המשטרה מסרה כי נבדק חשד לרצח, וכי שב"כ מעורב בחקירה.
יוחאי נולד במושב שאר ישוב בצפון, בן ליפתח ואורלי ואח לשלושה אחים. אחותו, ניצן, אמרה כי המשפחה מעריכה שהרצח התרחש על רקע לאומני. לדבריה, לאחיה יוחאי "לא היה אפילו אויב אחד".