רובנו מכירים את ג'ורג' קלוני מתפקידיו בסרטי הקומדיות הרומנטיות או מקומדיות הפשע שהוא מרבה לשחק בהן, אך השחקן המפורסם אינו עוד סלבריטאי שנמנע מנקיטת צד פוליטי או שמביע דעה חסרת חשיבות. יש לו השפעה במפלגה הדמוקרטית, הוא היה אחד התומכים הקולניים ביותר של הנשיא ביידן ורק בחודש שעבר עמד מאחורי אירוע גיוס תרומות ענק עבורו, שהסתכם בשיא של 28 מיליון דולר.
2 צפייה בגלריה
yk13996407
yk13996407
(ג'ורג' קלוני | צילום: Raymond Hall/GC Imager)
קלוני הצטרף אתמול לקריאות לג'ו ביידן לפרוש מהמרוץ לנשיאות עם מאמר שפירסם ב'הניו יורק טיימס', תחת הכותרת "אני אוהב את ג'ו ביידן, אבל אנחנו צריכים מועמד חדש". קלוני המשיך וכתב "אני אוהב את ג'ו ביידן. בתור סנאטור, כסגן נשיא וכנשיא, אני מחשיב אותו כחבר, ומאמין בו. מאמין באופי שלו. מאמין במוסר שלו. בארבע השנים האחרונות הוא ניצח בקרבות רבים, אבל הקרב היחיד שהוא לא יכול לנצח הוא המאבק נגד הזמן. אף אחד מאיתנו לא יכול. זה שובר אותי לומר את זה, אבל ג'ו ביידן שהייתי איתו לפני שלושה שבועות באירוע גיוס הכספים אפילו לא היה ג'ו ביידן של 2020. הוא היה אותו אדם שכולנו ראינו בעימות".
2 צפייה בגלריה
yk13996406
yk13996406
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: AP Photo/Evan Vucci
קלוני המשיך והתייחס לטענות שביידן לא היה במיטבו באותו עימות גורלי, "האם הוא היה עייף? כן. מקורר? אולי. אבל מנהיגי המפלגה שלנו צריכים להפסיק להגיד לנו ש-51 מיליון אנשים לא ראו את מה שראינו. כולנו כל כך מפוחדים מהסיכוי לכהונת טראמפ שנייה, עד שבחרנו להתעלם מכל סימן אזהרה". קלוני, המקורב מאוד לנשיא לשעבר ברק אובמה, עליו נטען שהוא מהיחידים שיכולים לשכנע את ביידן לפרוש, הדגיש את תמיכתו במועמדים דמוקרטים לאורך השנים, כולל גיוס כספים גדול. "אנחנו לא הולכים לנצח בנובמבר עם הנשיא הזה ונפסיד את הסנאט ובית הנבחרים", הוא הזהיר, "זו דעתם של כל סנאטור, חבר קונגרס ומושל שדיברתי איתו בפרטיות. אנחנו יכולים לטמון את הראש בחול ולהתפלל לנס בנובמבר, או שנוכל לומר את האמת. הדמוקרטים הבכירים צריכים לבקש מהנשיא לזוז הצידה מרצונו". קלוני קרא לביידן לאפשר למועמד חדש להוביל את המפלגה והציע מספר מועמדים פוטנציאליים, כולל סגנית הנשיא קמלה האריס ומושל מרילנד ווס מור. עם זאת, למרות הקריאה לפרישתו, קלוני שיבח את הישגיו של ביידן בעבר ובמיוחד ב-2020 "ג'ו ביידן הוא גיבור. הוא הציל את הדמוקרטיה ב-2020. אנחנו צריכים שהוא יעשה זאת שוב ב-2024".