מלכה מלול, מנהלת הגן הפרטי "בימבה" בחולון (60) ושתי הסייעות - אליזה כהן צמח (45) ונור שילוח (36) הורשעו, ביותר מ-300 מקרי תקיפה והתעללות ב-34 פעוטות. השלוש, תושבות חולון, הודו במסגרת הסדר טיעון שהכו את הפעוטות בעקביות ושיטתיות, על בסיס יומיומי, תוך ניצול יחסי התלות של הילדים בהן, והורשעו בעבירות של התעללות בקטין או חסר ישע, תקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה של ממש, תקיפות בנסיבות מחמירות והתעללות נפשית.
1 צפייה בגלריה
yk13996345
yk13996345
(מלכה מלול, אתמול בבית המשפט | צילום: יריב כץ)
במסגרת ההסדר, אין הסכמה בעניין העונש והפרקליטות הודיעה כי תעתור כדי להטיל עליהן "עונש משמעותי ומרתיע". בעוד כחצי שנה יחל שלב הטיעונים לעונש - שבו יעידו גם ההורים. עוד מסרה הפרקליטות כי הסדר הטיעון נערך לאחר שהמשפחות עודכנו, לאחר הליך גישור ובהמלצת השופט המגשר. הורים של פעוטות בגן הקיפו את שלוש הגננות בכניסה לבית המשפט והתעמתו עם בני משפחתן.
כתב האישום המתוקן שהגישה הפרקליטות מגולל מסכת התעללות ותקיפה ממושכת בתינוקות ופעוטות חסרי ישע בין הגילים שלושה חודשים ועד שלוש שנים וחצי, ולפיו במהלך שנת 2022, בהזדמנויות רבות ובתדירות יומיומית, תקפו השלוש את הפעוטות, משכו אותם בידיהם וברגליהם, גררו אותם, הטיחו בחוזקה על מזרנים או על כיסאות, השליכו אותם ובעטו בהם. בעקבות מעשיהן של הנאשמות, סבלו הפעוטות מהפרעות התנהגות שונות ובפרט הפרעות שינה, הפרעות אכילה, התקפי זעם והתפרצויות אלימות.
פרשת ההתעללות נחשפה ביוני 2022, אחרי שזוהר אליאס, אמא של אחת מהפעוטות, חשדה שמשהו אינו כשורה בגן, הסתירה מכשיר הקלטה ותיעדה את המתרחש בו. בהקלטות מהגן נשמעו איומים, קללות ותוקפנות ועלה גם חשד לאלימות פיזית. מלול, ששימשה כאמור כמנהלת הגן וגם כמטפלת, הואשמה ב–143 מקרים שונים. כהן צמח, שעבדה כמטפלת, הואשמה ב–126 מקרים ושילוח, שהייתה סייעת, הואשמה ב–58 מקרים.
אליאס, שהקליטה את המתרחש בגן, הגישה תלונה במשטרה: "לעולם לא אשכח את הרגע שבו שמעתי את מה שהילדה שלי וחבריה עברו בגן", סיפרה. כולנו היינו קוראים למלכה 'סבתא מלי'. היא הייתה גננת לדורי דורות והלב סירב להאמין שזה מה שאשמע. האשליה התנפצה ברגע אחד".