"אין לי מילים לתאר כמה אני כאוב ומבולבל. אני לא יכול להאמין לזה. תודה לכם אמא ואבא, על החיים הכי טובים שיש. לימדתם אותי הרבה דברים שהיום אני חזק מהם. אני יודע שאתם גאים בי שם למעלה. רציתי לומר סליחה אם פגעתי בכם, אתם האוויר לנשימה שלי. אנשים טהורים, שתמיד עזרו לכולם, שכל דקה איתם זה שמחה וצחוק. מתגעגע לבדיחות הפרטיות שלנו, אזכור תמיד שברנס זה מותג".
3 צפייה בגלריה
yk13996512
yk13996512
(המשפחה שהתפרקה: נועה וניר ברנס ז”ל עם הילדים מתן, שירה ועידו)
במילים אלה נפרד אתמול מתן ברנס בן ה-18 מהוריו, נועה וניר ברנס ז"ל, שנהרגו שלשום מפגיעה ישירה של רקטה ברכבם לאחר מטח לרמת הגולן - שעות לאחר חיסולו של שומר הראש לשעבר של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.
בני הזוג, בני 46 מקיבוץ אורטל, הותירו אחריהם שלושה ילדים: מתן הבכור, שירה בת ה-16, ועידו בן ה-13 שחגג לא מזמן בר-מצווה. ניר ניהל את ענף הלול של המשק, ונועה הייתה מזכירת ענף המטע בקיבוץ ועבדה כשוקולטיירית - יוצרת שוקולד ומנחת סדנאות.
3 צפייה בגלריה
yk13996235
yk13996235
מתן ברנס, הבן הבכור
הם הובאו אתמול למנוחות בנתניה, ולפני הלווייתם מסר מתן הצהרה. "אנחנו לא לבד", הדגיש, "וכל פעם שכותבים לנו שהשאירו אותנו יתומים, אנחנו ממש ממש לא יתומים. יש איתנו משפחה וחברים של ההורים שלי שמקיפים אותנו. אני רוצה להגיד להורים שלי שהם הורים מדהימים, מדהימים, מדהימים, ואני לעולם לא אשכח את זה. הם עכשיו נתנו לי את האחריות לשמור על האחים שלי, ואני חושב שהם נתנו לי את הכבוד הזה. וזהו. אני מוכן לקבל את ההחלטה הזאת עליי. יש איתי אנשים שיעזרו לי תמיד. תודה על כל הדאגות".
3 צפייה בגלריה
yk13996129
yk13996129
הגר אדר, אחות של נועה | צילום: אביהו שפירא
הגר אדר, אחותה של נועה, סיפרה: "הם לקחו חצי יום חופש לסידורים בכרמיאל, דיברתי איתם חצי שעה לפני שזה קרה. הם שלחו אליי תמונות של אופניים שרצו לקנות לבת שלי ליום ההולדת. אני לא מאמינה שנועה איננה, היינו שלוש אחיות. בשישי הקרוב היינו אמורות לעשות ערב אחיות עם אמא שרצתה להיפגש איתנו. אנחנו נעטוף את הילדים עם כל המשפחה, הם מבינים ויודעים מה קרה ושותפים להחלטות שנצטרך לקבל".
היא סיפרה גם שנועה ניצלה בעבר מפיצוץ דומה שאירע בסמוך אליה, והוסיפה כי "הם הכירו בנסיעה באוטובוס בגיל 20, אנשים של צחוקים ושמחת חיים. הם החליטו להגיע לקיבוץ אורטל לפני עשור, ואני תפסתי אומץ וחזרתי לעמק כדי להיות קרובה אליהם".
בהלוויה ספדה הגר: "הנשמות הגבוהות שלכם עולות, תפזרו חלקיקים של אהבה ואור, של שטותניקיות, של אהבת אדם, אהבת הארץ, עם כל המעלות הטובות שאני מקווה שידבקו בכל אחד מאיתנו".
מטח הירי ותוצאותיו הקשות טילטלו את תושבי רמת הגולן. כבר כמה חודשים שהם מרגישים שכל נסיעה ברכב היא רולטה על החיים, בצל מטחי הרקטות ושיגורי הכטב"מים של חיזבאללה לעבר המוצבים והבסיסים הצבאיים. נסיעות משפחתיות והסעות ילדים עוברות בכבישים המרכזיים שנחשבים "שטחים פתוחים" ואין בהם התרעה או מערכות הגנה מיירטות. הדרך הראשית המובילה מיישובי צפון הגולן עוברת דרך קריית-שמונה ויישובי העמק שתושביהם נעקרו מהם לפני יותר מתשעה חודשים, והמרחב העזוב נתון למתקפות חיזבאללה. גם אתמול אחר הצהריים נורו מטחי רקטות לעבר קיבוצי הגליל העליון.
יאיר נירון, מזכיר קיבוץ אורטל, אמר כי "איבדנו שני חברים בקהילה, חברים טובים שלי, שלושה ילדים נשארו בלי הורים. זאת תקופה קשה, הגולן סופג נפילות רבות. אבל אנחנו קהילה חזקה, אנחנו ממשיכים בשגרה. אנחנו מבקשים מהממשלה להחזיר את החופש לנוע במרחב ולהרחיק את האיומים כדי שתהיה מוגנות לילדים שלנו".
אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן הוסיף: "אנחנו כבר חודשים דורשים את הדבר הפשוט והברור - הגנה וביטחון לתושבי הגולן. לא יכול להיות המצב הזה שבו הגולן נהפך למגרש המשחקים של חיזבאללה, ומדינת ישראל יושבת ומסתכלת על זה בשוויון נפש. התרענו שלשם זה יגיע ולצערנו חווינו את זה בצורה הכי כואבת".
משפחות המפונים ממטה "נלחמים על הצפון" דרשו פעולה יזומה לאחר האירוע. "הקו האדום נחצה", אמרו, "שני הרוגים בצפון ולאף אחד בהנהגה לא אכפת. אם לא נצא למלחמה בצפון עכשיו, זה יהיה פשע בל יימחה על הממשלה וההנהגה. יש פה הזדמנות שאסור לפספס להכרעה אמיתית ולא מתקפות נקודתיות שלא נותנות גרם של הרתעה". הם איימו למחות על התנהלות הממשלה, וציינו כי "בקרוב תראו אותנו ברחובות, ממילא לא השארתם לנו בית".
הגר אדר, אחות של נועה: "הם לקחו חצי יום חופש לסידורים בכרמיאל, דיברתי איתם חצי שעה לפני שזה קרה. אני לא מאמינה שנועה איננה. הם היו אנשים של צחוקים ושמחת חיים. אנחנו נעטוף את הילדים"
מתן ברנס, בנם הבכור: "אתם האוויר לנשימה שלי. אנשים טהורים, שתמיד עזרו לכולם, שכל דקה איתם זה שמחה וצחוק. אני יודע שאתם גאים בי. מתגעגע לבדיחות הפרטיות שלנו, אזכור תמיד שברנס זה מותג"