אלפים ליוו אתמול למנוחות, בבית העלמין הצבאי בכפר-סבא, את רס"ל טל להט (21), לוחם ביחידת מגלן בעוצבת הקומנדו, שנפל בקרב במרכז רצועת עזה באזור מסדרון נצרים. "זו זכות גדולה להיות אמא שלך", ספדה לו אמו רונית. "אני אתגעגע לחיוך, לחיבוק שלך. השארת חותם בליבנו לעד".
1 צפייה בגלריה
yk13996411
yk13996411
(רס"ל טל להט ז"ל)
האם סיפרה על התוכניות הגדולות שהיו לבנה לעתיד. "דיברת על הטיול הגדול אחרי השחרור והצעת שנבוא איתך. את הטיול הגדול כבר לא נעשה. רצית להיות במאי גדול, ולא היה לי ספק שהיית מצליח בזה".
רן, אביו, ספד לו בדמעות, והוסיף: "היית מדהים ואמיץ. היו לך חלומות לעשות סרטים בהוליווד. היית אדם טוב, הרבה יותר טוב ממני. למה בחורים מדהימים כמוך צריכים למות בגיל 21?. אמרת שהסיבה שאתה וחבריך לוחמים - זה כדי לשחרר את החטופים. אני מבטיח לך שאני ואמא נפעל לשחרר את החטופים. סליחה, טל בני היקר".
אחיו, יונתן, תיאר את שמחת החיים הגדולה שלו. "היית האדם הכי חי שיש. אני גאה שיש לי אח שנתן את כל כולו למדינה".
תמר הלפרט, בת זוגו, סיפרה על חלום החתונה, שלא יתגשם. "אהבת אמת שלי", אמרה. "תמיד לפני כניסות לעזה הייתי מבקשת 'תשמור עליך בשבילי', והיית אומר 'ברור’. היית התגשמות כל חלומותיי. אהבתי אותך כמו שלא אדע לאהוב שוב. הייתי מוכנה להתחתן איתך מהרגע הראשון".
נציג צה"ל רס"ן כפיר לוגסי, סיפר על הגבורה של טל, שהגיע לנחל עוז ב-7 באוקטובר: "היית לוחם מוביל, כזה שחבריו הולכים אחריו בביטחון. נלחמת כמו אריה בנחל עוז ושיחררת יחד עם הצוות אזרחים. מותך הוא מות גיבורים. אני מצדיע לך".