בעוד גמר היורו הולך ומתקרב, הנבחרות שלא הצליחו להגיע לשם מתחילות בהסקת מסקנות ולקחים – אבל ישנן גם כאלו שלא מקשיבות לרעשים. בראש ובראשונה מדובר בצרפת, שמביעה אמון במאמן דידייה דשאן.
1 צפייה בגלריה
yk13996731
yk13996731
(גריזמן | צילום: Alex Grimm/Getty Images)
אמנם קיליאן אמבאפה לקח אחריות על ההדחה בחצי הגמר והודה כי עבר טורניר רע, אבל דשאן ספג ביקורות רבות על הכדורגל השלילי, האפור וחסר ההשראה שהציגה הנבחרת במהלך אליפות אירופה. עם זאת, נשיא ההתאחדות הצרפתית פיליפ דיאלו הצהיר אתמול: "לדשאן יש חוזה והוא עמד במטרה שהוצבה לו. דידייה ימשיך במשימה שלו". משמעות הדבר היא שדשאן ימשיך בתפקיד לפחות עד מונדיאל 2026. המאמן בן ה-55 מוביל את צרפת מאז 2012, ולקח אותה לזכייה במונדיאל 2018 ולגמר ב-2022, כמו גם לגמר יורו 2016 ואליפות ליגת האומות ב-2021.
מי שככל הנראה לא ימשיך במדי צרפת הוא אנטואן גריזמן, אחד מהשחקנים המאכזבים בטורניר, שסיים את היורו עם מתקפה על דשאן וחבריו. "התחלתי לא טוב את היורו", אמר גריזמן, "אבל לאט-לאט השתפרתי ובסוף מצאתי את עצמי על הספסל. נתתי את הכל בזמן שהתמודדתי עם הרבה שינויים טקטיים וחילופי עמדות. הייתי צריך להסתגל כל הזמן. ספרד הייתה טובה מאיתנו. ידענו במה הם טובים ונתנו להם לעשות את זה".
אצל המארחת גרמניה, מסתמן כי תומאס מולר יפרוש בקרוב מהנבחרת, לפי דיווח ב"בילד". אמנם הוא סיים את הטורניר עם בישול, אבל שותף רק בשני משחקים, שניהם כמחליף. הקשר/חלוץ בן ה-34 של באיירן מינכן ערך 131 הופעות בנבחרת וכבש 45 שערים, כולל עשרה במונדיאלים, והיה אחד המצטיינים בקמפיין הזכייה בגביע העולם ב-2014. עם זאת, הוא מעולם לא הצליח לכבוש באליפות אירופה, למרות שערך 17 הופעות.