1. מילות השיר "מחכים למשיח" הופכות בימים אלה לאקטואליות מאוד במשרד האוצר. שבועות ספורים אחרי ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביקש לרכז את כל דיוני גיבוש התקציב לשנת 2025 ביומיים, במקום בחודשיים, הדיונים הופסקו לחלוטין, ואם המשיח לא יגיע ייתכן שב-31 בדצמבר פשוט לא יהיה תקציב מוכן לשנת 2025 והמדינה תתנהל בתקציב המשכי דווקא בעת כה גורלית.
1 צפייה בגלריה
yk13996917
yk13996917
(צילום: שלו שלום)
2. ומדוע האבסורד הזה מתרחש? ההסבר פשוט מאוד: באגף התקציבים במשרד האוצר חישבו שכדי לאזן בשנה הקרובה את הגירעון ההולך ומתעצם בתקציב, יהיה צורך לבצע מהלכי חירום של העלאות מסים וקיצוצים כואבים במשרדי הממשלה בהיקף של לפחות 30 מיליארד שקל. וכאשר האדונים בן גביר, דרעי וגפני מאיימים להפיל את הממשלה — הדבר האחרון שנתניהו רוצה הוא להטיל גזירות קשות על הציבור בתקופת בחירות.
3. ובזמן שכל דיוני התקציב מושבתים, הגירעון כבר זינק ל-7.6%, שהם 146 מיליארד שקל, המלחמה היקרה נמשכת, וחברות דירוג האשראי עלולות להוריד בשנית את הדירוג של ישראל. איש אחד כבר הביע את דאגתו הכנה והכואבת מהמצב: נגיד בנק ישראל, הפרופ' אמיר ירון, שבשארית סמכויותיו מעכב את הורדת הריבית, מדבר בגלוי על המצב המדאיג של המשק ומתרה בממשלה, בסגנונו המאופק אך הכועס. הלוואי שיהיו מי שיקשיבו בכנסת, שהיא מעל לממשלה, ויכריחו את הקברניטים לחזור ולנווט את ספינת הכלכלה לחוף מבטחים, בטרם חלילה תטבע.