2 צפייה בגלריה
yk13995451
yk13995451
(גיא סלוק, מנכ״ל Cello | צילום: יובל חן)
1. אפשר להסתדר בלי רכב בישראל?
"פיתוח תשתיות התחבורה הציבורית, כפי שקורה עם הרכבת הקלה במרכז, יסייעו לאורך זמן בהפחתת השימוש ברכב. מצד שני, במקומות שבהם אין תחבורה ציבורית, אנשים ימשיכו להסתמך עליו".
2. אילו שינויים בהרגלי הנסיעה של הציבור אתם מזהים?
"בגלל העומס בכבישים, הישראלים משלבים נסיעה ברכב פרטי ואז עוברים לרכבת, רכבת קלה או קורקינטים שיתופיים. בתל-אביב זה אידיאלי להגיע לחניון שקרוב לרכבת הקלה, להשאיר שם את הרכב ולמנוע התניידות בפקקים, חפירות ומצוקת חנייה בכחול-לבן".
2 צפייה בגלריה
yk13996879
yk13996879
צילום: יאיר שגיא
3. מחירי החנייה, בעיקר בגוש דן, עלו מאוד. למה זה קורה?
"ההתייקרות המשמעותית האמיתית בתחום היא באמת החניה העירונית בכחול-לבן, וזאת תוצאה של שינויים בחוק ההסדרים. כיום כל עירייה יכולה להגדיר באופן פרטני את עלויות החניה ולקבוע אותן בהתאם להיצע ולביקוש לחניונים — והמחירים עולים בהתאם".
4. מה ההשפעה של המלחמה על תחום שירותי החניה והדרך?
"באופן טבעי תחום החניה והדרך הוא 'מד דופק' למה שקורה במדינה. בחודשים הראשונים למלחמה זיהינו ירידה משמעותית של 25% בפעילות הנהגים. ככל שנכנסנו ל'שגרת מלחמה' נרשמה חזרה לממוצע. במאי-יוני ראינו שוב ירידה, כנראה בגלל גיוסי המילואים".
5. גם אתם העליתם את התעריפים לאחרונה. למה צריך לשלם לכם, וגם לפנגו, על מינוי למסלולים?
"הערך המוסף שלנו הוא פיתוח מגוון פיצ'רים שחוסכים זמן, טרדות ובעיקר כסף. מי שבוחרים להיות מנויים גם נהנים מהנחות בחניונים, הנחות על שטיפה, תדלוק מהיר ונוח, טעינה חשמלית ועוד".