הכוכבת העולה שמחפשת תיקון מיידי, או השחקנית הוותיקה שמנסה לפלס את דרכה בחזרה לטופ? גמר ווימבלדון (מחר, 16.00) יפגיש בין ג'זמין פאוליני האיטלקייה (7) וברבורה קרייצ'יקובה הצ'כית (33), בסיומו של עוד גראנד סלאם בלתי צפוי אצל הנשים, והוא פתוח לחלוטין. שתיהן בנות 28, אבל המסלולים כל כך שונים.
רק לפני חודש פאוליני הפתיעה עם עלייה לגמר רולאן גארוס, שם הובסה על ידי איגה שוויונטק, והיה קשה להעריך שתחזור מיד למעמד דומה. אחרי הכל, עד השנה היא לא עברה את הסיבוב השני באף גראנד סלאם בו השתתפה. אבל הנה היא שוב במשחק האחרון, הראשונה שמגיעה לגמר בפריז ובווימבלדון באותה שנה מאז סרינה וויליאמס ב-2016, והפעם היא גם הפייבוריטית. היכולת לא הייתה יציבה, ואתמול היא נזקקה לשובר שוויון מותח במערכה השלישית כדי לנצח את דונה וקיץ', אבל בדרך היא עברה שחקניות איכותיות בדמות ביאנקה אנדרסקו ואמה נבארו, וכבר לא תרגיש בגמר את הפרפרים בבטן מהניסיון הקודם.
קרייצ'יקובה מחזיקה בתואר גראנד סלאם אחד, רולאן גארוס לפני שלוש שנים, ולפני שנתיים וחצי גם נסקה למקום השני בעולם, אבל את ההמשכיות היא תמיד שמרה למקום בו היא מתעלה – טורניר הזוגות, בו גם זכתה בזהב אולימפי בטוקיו לצד קטרינה סיניאקובה (בנוסף לשבעה תארי גראנד סלאם). שום דבר לא העיד על כך שתתפרץ מחדש דווקא עכשיו, על הדשא בו מעולם לא הצטיינה לבדה. ילנה ריבאקינה (4) הייתה אמורה לנצח אותה בחצי והובילה 0:1 במערכות, לפני שהצ'כית חזרה בתצוגה מעולה שנתנה איתות שכדאי לקחת אותה בחשבון בגמר.

טור דה פראנס: עוד פודיום לישראל פרמייר טק

מחזיק החולצה הירוקה בטור דה פראנס, ביניאם גירמאי מאריתריאה, ניצח בקטע ה-12, השלישי שלו השנה, אבל מבחינת הקבוצה הישראלית, החגיגה האמיתית הייתה במקום השלישי: פסקל אקרמן הגרמני סידר לישראל פרמייר טק פודיום שלישי. לקראת ההגעה להרים בשבת, טאדיי פוגצ'אר שומר על החולצה הצהובה ומוליך בדירוג הכללי בדקה ושש שניות על רמקו אבנפול.
כדורסל. מכבי ת"א, שמימשה את האופציה להשארתו של הפורוורד/סנטר חסיאל ריברו, תארח גם בעונה הקרובה את משחקיה הביתיים ביורוליג בבלגרד. הפועל ת"א והפועל ירושלים יארחו בעיר סמוקוב בבולגריה. הפועל חולון החתימה את עידן זלמנסון, והפועל חיפה את הגארד דשון טיילור. (אפרת עמורבן, סתיו איפרגן, איתן גליקמן)