רשימת חברי המפלגה הדמוקרטית שמבקשים מהנשיא ג'ו ביידן לפרוש מהמרוץ לנשיאות ממשיכה לגדול. אחרי ג'ורג' קלוני וחברי בית הנבחרים שיצאו נגדו, פיטר וולץ' מוורמונט הפך לסנטור הראשון שקורא בפומבי לביידן לא להמשיך בקמפיין.
"אנחנו לא יכולים להתעלם ממה שראינו", אמר וולץ', "כולנו אוהבים את ג'ו ביידן, אבל זו קטסטרופה. המצביעים שדיברו אותי פוחדים מאוד מניצחון של טראמפ והם רוצים מישהו שיכול לנצח אותו. בשלב הזה ברור שזה לא הנשיא ביידן".
2 צפייה בגלריה
yk13992876
yk13992876
(שאלה של זמן. ביידן | צילום: Elizabeth Frantz, רויטרס)
וולץ' מצטרף לשורה של חברי בית הנבחרים שמבקשים מביידן לפרוש. כל המתבטאים בפומבי עד כה נחשבים לאנשי מרכז מתון כמו ביידן. רובם מגיעים ממחוזות מתנדנדים וחוששים כי אחוזי התמיכה האיומים של ביידן ימשכו גם אותם למטה בבחירות.
במחנה ביידן טוענים מאז העימות כי "התקשורת והאליטות" מנסים לדחוף אותו החוצה, בניגוד לדעתם של מצביעים דמוקרטים. אבל סקר של "וושינגטון פוסט" ו-ABC שפורסם אתמול מעלה כי 56 אחוז מהדמוקרטים סבורים שביידן צריך לפנות את מקומו. בסך הכל, שניים מכל שלושה מצביעים סבורים שעל הנשיא לפנות את מקומו.
מאידך, מעלה הסקר כי מרוץ הראש בראש של ביידן וטראמפ עומד על שוויון 46-46, מספרים זהים לאותו סקר שנערך באפריל.
בינתיים, התומכים של ביידן ממשיכים לזלוג ממנו, וגם ננסי פלוסי, יושבת ראש בית הנבחרים לשעבר, אומרת בשיחות פנימיות שהוא אינו יכול לנצח.
2 צפייה בגלריה
yk13998039
yk13998039
ננסי פלוסי | צילום: ANDRE PAIN, EPA
ג'ורג' קלוני עצמו, מקורבו של הנשיא שהצהיר השבוע כי על ביידן לפרוש, דיבר עם הנשיא לשעבר אובמה לפני שהחליט לפרסם את המאמר. לפי אתר החדשות "פוליטיקו", אובמה "לא עודד אותו לפרסם, אבל גם לא ניסה למנוע ממנו".
שבועיים אחרי העימות, תחת לחץ וזכוכית מגדלת חסרי תקדים, ערך הלילה הנשיא ביידן מסיבת עיתונאים ראשונה, לצד נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.
בינתיים, הקמפיין של ביידן בודק בסדרת סקרי עומק את סיכוייה של קמאלה האריס מול טראמפ. זה מצטרף למזכר שפירסם הקמפיין ובו הוא מודה בפגיעה קשה בסקרים פנימיים, ולידיעות כי כמה מיועציו של ביידן שוקלים לפנות אליו ולבקש שיפרוש.