קיבוץ כברי הסמוך לנהריה הוא היישוב הקרוב ביותר לגדר המערכת בגזרה שלא פונה מתושביו. אתמול המקום ניצב תחת מתקפת כטב"מים ורקטות שהסתיימה בפציעה של אדם אחד באורח אנוש. כמה מתושבי המקום ניצלו כיוון שרצו לבתיהם לתפוס מחסה.
האירוע הקשה התרחש אחרי שנשמעו אזעקות בלתי פוסקות בגליל המערבי ובגליל העליון. בזירת הפיצוץ בכברי נראו כלי רכב מנופצים ובית שספג פגיעה בגג. שרידי כטב"ם של חיזבאללה אותרו בסמוך. בהמשך לקח ארגון הטרור אחריות על התקיפה בתגובה ל"תקיפות הישראליות בדרום לבנון". לוחמי ההגנה האווירית יירטו כמה מטרות שעשו את דרכן לשטח ישראל.
2 צפייה בגלריה
yk13997515
yk13997515
(בית שנפגע בכברי, אתמול | צילום: נחום סגל)
"הייתי במכונית עם אשתי, שמענו אזעקות ורצנו הביתה", סיפר תושב הקיבוץ קני פיינשטיין, "שמענו בום אדיר, היה נזק בבית והמכונית נהרסה". האישה, רונית, אמרה: "היה לנו נס גדול. עצוב מה שקורה כאן".
רוית שפר, תושבת הקיבוץ, סיפרה: "שמענו כולנו את הפיצוץ וידענו שהוא כאן, קרוב. זה היה משהו יוצא דופן. אנחנו לא מפונים ונמצאים בקו הצפוני ביותר במדינת ישראל. חייבים לעשות שינוי בשגרת המלחמה האיומה הזאת. מסגרות החינוך שלנו פועלות פה תחת מגבלות ובמרחבים מוגנים, וזה מאוד מקשה לנהל כך חיים של ילדים קטנים. לא לכל התושבים יש ממ"דים. בבית שלי למשל יש חדר ביטחון לא תקני. כאשר אני נכנסת אליו עם הילדה שלי, אני מתפללת שלא תהיה פה פגיעה".
2 צפייה בגלריה
yk13997517
yk13997517
מכונית שנפגעה בכברי, אתמול | צילום: נחום סגל
שלמה סאלם, חבר מועצת שלומי, וממובילי מטה "נלחמים על הצפון", היה עד לאירוע בכברי. "ראיתי את הכטב"ם פוגע", הוא סיפר, "רפיסות ההנהגה המדינית והצבאית של ישראל גורמת לאיבוד של הצפון. אנשים נהרגים כמעט מדי יום, ואין צפי למלחמה כוללת שתשיב לנו את הביטחון".
משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, אמר כי "התושבים שלנו מופקרים בגולן, בגליל ובכל מקום שבו הם נמצאים. במקום לתקוף - אנחנו מתגוננים. כמה הרוגים ופצועים עוד נראה?".
מוקדם יותר, בלילה, כלי טיס של חיל האוויר תקף באזור עייתא א-שעב שבדרום לבנון משאית שנשאה את המשגר שממנו בוצע ירי לשתולה. כמו כן מטוסי קרב תקפו אתרים צבאיים באזורים רב א-תלתין ואל-עדייסא. במקביל הותקפה עמדת תצפית של חיזבאללה בסביבת רמיה, לצד תשתית צבאית בשימוש ארגון הטרור באזור אל-חיאם.