54 משפחות בעלות אזרחות אמריקאית, שחלקן מחזיקות גם באזרחות ישראלית, ונפגעו בטבח 7 באוקטובר, הגישו לבית המשפט הפדרלי המחוזי בוושינגטון תביעה על סך חצי מיליארד דולר נגד איראן, אשר מימנה, חימשה, סייעה ותמכה בעשרות מיליוני דולרים בארגון הטרור חמאס שביצע את הטבח.
התובעים ובני משפחותיהם מיוצגים ע"י משרד עו"ד ד"ר גדעון פישר ושות', שריכז עדויות של למעלה מ-1,250 משפחות הנפגעים. זו הראשונה בסדרת תביעות, בסך מיליארדי שקלים, שמוגשות על ידי עוה"ד ד"ר פישר וצוות מומחי משפט בינלאומי בארה"ב ובארץ, וביניהן גם תביעת ענק נגד סוריה. התביעה הוגשה בשיתוף עו"ד אשר פרלין ועו"ד דן קלישר מהמשרד האמריקאי "פוסטר גרהאם מילשטיין וקלישר", המתמחים בתביעות בארה"ב הקשורות בפעולות טרור ובמאבק בתומכיו.
1 צפייה בגלריה
yk13998111
yk13998111
(עו"ד גדעון פישר | צילום: שי שקולניק)
עו"ד ד"ר גדעון פישר: "חובה עלינו לפעול ולהילחם בחמאס ובתומכיו גם בפן המשפטי והנזיקי. בעזרת טובי המומחים בתחומים שונים, אנו מחויבים לוודא שחמאס והגורמים שתומכים בו ישלמו על פשעיהם נגד האנושות".
גל לוי, 23, מרמת-גן, שאביו עדי הוא בעל אזרחות אמריקאית, נפצע מירי מחבלים במסיבת הנובה ועבר ניתוחים ושיקום ארוך בבית חולים שיבא, תל השומר: "חיי מתחלקים ללפני ואחרי 7 באוקטובר. אני מרגיש את הפציעה מדי יום. יש לי רסיסים בגוף וגם נפשית אני חי את רגעי האימה, כששכבתי פצוע במבנה בכניסה לנובה, ומחבל נכנס ולקח לנו את הניידים, ראיתי את הרוע והאכזריות בעיניים. זו שליחות לספר את הסיפור שלנו גם בבית המשפט".
אלי חזן, 57, מתנדב זק"א שקפץ ב-7 באוקטובר ופעל במשך ארבעה חודשים ב-14 יישובים בדרום: "טיפלנו שנים בזירות פיגועים ותאונות דרכים קשות וחשבנו שראינו הכל. האכזריות והרוע שאליהם נחשפנו דרך הטיפול בכבוד המת, מותירים משקעים ומחשבות שלא מרפות, וחובה להילחם בכל הדרכים בטרור המפלצתי הזה".
סא"ל (מיל') עו"ד מוריס הירש, מומחה להתמודדות משפטית עם טרור, ולשעבר ראש התביעה הצבאית באיו"ש: "הגורם העיקרי שמסייע לטרור האיסלאמי הקיצוני להשתולל בעולם הוא כסף. חלק משמעותי ביותר בהתמודדות עם תופעה זו הוא גביית מחיר, באמצעות הגשת תביעות אזרחיות, במדינות רבות ככל הניתן, נגד הגורמים שאחראים באופן ישיר ועקיף לטרור".