ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש בטקס סיום קורס קצינים כי הוא מחויב למתווה לשחרור החטופים, אבל לטענתו חמאס עדיין ממשיך לדבוק בדרישות שסותרות אותו ושמסכנות את ביטחון ישראל.
"מתוך אחריות לאומית, אני לא מוכן להסכים לדרישות אלה", אמר נתניהו בנאומו, "לכן אני עומד בתוקף על ארבעה עקרונות הכרחיים לביטחון ישראל: כל מתווה חייב לאפשר לישראל לחזור להילחם עד להשגת כל מטרות המלחמה; לא נאפשר הברחות נשק לחמאס ממצרים, בראש ובראשונה על ידי שליטה ישראלית בציר פילדלפי ובמעבר רפיח; לא נאפשר את חזרתם של מחבלים חמושים וכניסת אמצעי לחימה לצפון הרצועה; כבר בשלב הראשון של המתווה מספר מקסימלי של חטופים חיים ישוחררו".
1 צפייה בגלריה
yk13997794
yk13997794
(הצעדה לשחרור החטופים, אתמול צילום: MENAHEM KAHANA , אי־אף־פי)
נתניהו הדגיש כי "אלה עקרונות הברזל שלנו. אני בטוח שאם נעמוד עליהם נשיג עסקה שגם תשחרר את חטופינו וגם תבטיח שנמשיך להילחם עד השלמת כל יעדינו. הדרך לשחרר את החטופים היא להמשיך ללחוץ על חמאס בכל הכוח. 120 אחינו ואחיותינו, שמוחזקים בשבי חמאס, עומדים כל הזמן לנגד עינינו. יש לנו חובה מוסרית להשיב את כולם לישראל – את החיים והחללים כאחד. זוהי משימה קדושה".
אחרי חזרת המשלחת מקטאר, לשכת נתניהו הודיעה כי משלחת בהובלת ראש השב"כ רונן בר יצאה למצרים להמשך המגעים. הקבינט התכנס אמש בקריה בתל-אביב כדי לדון במו"מ. חמאס, מצידו, האשים את ישראל: "טרם התבשרנו על ידי המתווכים בדבר-מה חדש בנוגע למו"מ. הכיבוש מנסה להרוויח זמן במטרה לסכל את הסבב הזה, כפי שעשה בסבבים הקודמים".
אתמול נמשכה הצעדה של משפחות חטופים לקידום עסקה, במסלול שבין יד לשריון בלטרון ועד שורש. עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף בעזה, אמרה: "ראש הממשלה שוב תוקע מקלות בגלגלי העסקה. אנחנו קוראים לציבור להצטרף אלינו לצעדה לירושלים. רק לחץ ציבורי יביא עסקה".