כלבת הים יוליה, שריגשה את ישראל לפני כשנה, נצפתה לפני כמה שבועות בלבנון, כך הודיעה ד"ר מיה אלסר, חוקרת עמותת דלפיס ומובילת הפרויקט להחזרת כלבי הים לישראל.
הדיווח על מצבה של כלבת הים התקבל במהלך כנס ביוון. ד"ר אלסר אמרה כי יוליה, שנצפתה מצפון לביירות, נראתה בריאה ושלמה. לפי ההערכות היא נמצאת כעת בדרכה לטורקיה.
1 צפייה בגלריה
yk13997629
yk13997629
(יוליה בחופי ישראל במאי 2023 | צילום: גיא לויאן)
היום תציג ד"ר אלסר בפני נציגי המדינות המשתתפות בסדנה בינלאומית לשימור כלב הים הנזירי הים תיכוני במזרח הים התיכון את התוכנית הלימודית שפיתחה דלפיס, במסגרת "פרויקט יוליה" ושנכנסה ליותר מ-140 בתי ספר השנה.
בסדנה הבינלאומית, שמתקיימת ביוון כחלק מפרויקט השימור האזורי של כלב הים הנזירי, מטעם האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע ומשאבי הטבע (IUCN), משתתפים מומחים מאזור הים התיכון. בטורקיה יוליה מוכרת בשם טורה-גולגס (Tugra-Gulgez) והיא חיה בדרך כלל באזור מרסין.
כלבת הים יוליה הגיעה במאי אשתקד לחופי ישראל על מנת לנוח ולהחליף פרווה. בימים הראשונים היא שהתה בחוף ביפו, ולאחר מכן נצפתה בחופים הצפוניים של תל-אביב, הרצליה, פלמחים ואפילו ברצועת עזה. הגעתה עוררה עניין רב בישראל, ואפילו ב"ניו יורק טיימס" פורסמה ידיעה על יוליה ועל ההתרגשות שגרמה בארץ.