לא רק השחקנים הצעירים כבשו את היורו – המגמה השתלטה גם על השיפוט. ההדחה של צרפת בחצי הגמר פינתה את הדרך לשופט הצרפתי פרנסואה לטקסייה, שבגיל 35 בלבד יגיע לפסגה שבדרך כלל שייכת לוותיקים ממנו.
מדובר בהפתעה גדולה מאוד. שני המועמדים הבכירים היו שימון מרציניאק הפולני, ששפט בגמר המונדיאל ב-2022, והפייבוריט האיטלקי דניאלה אורסאטו. האחרון הכריז מראש כי יפרוש אחרי הטורניר בגיל 48, ולצד מעמדו הגבוה, נראה היה שהענקת הכבוד מתבקשת – אבל אופ"א הפתיעה. רק כדי להשוות לגמרים הקודמים, בשלוש אליפויות אירופה הקודמות מי ששפטו במשחק המכריע היו בני 48, 41 ו-41.
לטקסייה הרשים את אנשי אופ"א בשלושת המשחקים שקיבל עד כה – ה-2:2 המסעיר בין קרואטיה לאלבניה, ה-0:0 המשמים בין דנמרק לסרביה, וה-1:4 שספגה גיאורגיה בשמינית הגמר ממי שהוא עומד לפגוש כעת שוב, נבחרת ספרד. הוא התקדם הרבה מהבכורה בגיל 13, עליה סיפר בעבר: "הייתי גרוע, התחלתי מאפס והייתי צריך ללמוד הכל. אני נמשך בשיפוט לאחריות ולקבלת ההחלטות. אנחנו מתחרים בדיוק כמו השחקנים, ובכל הזדמנות אני רוצה להוכיח שאני ראוי למשחק שקיבלתי".
עם ממוצע רגוע של מעט יותר משלושה צהובים למשחק בטורניר, אפס פנדלים, אפס אדומים ואפס שערוריות, לטקסייה מקווה שבניגוד לכוכבים החדשים, אף אחד לא ידבר עליו בסיום. ומה האירוניה? השופט הראשי, שעכשיו ינצח על החגיגה המרכזית, גם עובד ביום-יום בבית המשפט – אבל רק בתור פקיד...
קופה אמריקה. קולומביה עלתה לגמר, בו תפגוש את האלופה המכהנת ארגנטינה בלילה בין ראשון לשני, אחרי ניצחון 0:1 על אורוגוואי משער של חפרסון לרמה (39). בסיום המשחק, חלק משחקני המפסידה עלו ליציעים והתעמתו פיזית עם אוהדים קולומביאניים, בטענה שאלו הטרידו את בני משפחותיהם. זה יהיה הגמר הראשון של קולומביה מאז הזכייה היחידה שלה ב-2001.