"הלב שלי שבור לרסיסים שאף אחד לא יצליח לתקן", ספדה שלשום בבכי אביגל לבעלה רס"ר (מיל’) ולרי צ'פונוב (33), שנהרג ביום חמישי מפגיעת כטב"ם בגליל המערבי. ז'אנה, אמו של חייל המילואים שנהרג, אמרה בדמעות ובקול חנוק: "יש לי רק שאלה: כמה עוד אמהות יקברו את הילדים שלהן?".
4 צפייה בגלריה
yk13998560
yk13998560
("היית אבא מושלם ובעל מדהים". הלווייתו של צ'פונוב ז"ל | צילום: יאיר שגיא)
צ'פונוב ז"ל, ששירת במילואים כקצין הרכב של גדוד 9308 בחטיבת אלון (228), ניהל מספרה באזרחות, והיה נשוי ואב לילדים.
4 צפייה בגלריה
yk13998931
yk13998931
ירי ישראלי בלבנון בסוף השבוע | צילום: אי־אף־פי, RABIH DAHER
צ’פונוב היה אמור להשתחרר שלשום משירות המילואים בגבול הצפון - עת שנפגע אנושות במטח לעבר קיבוץ כברי, שם שהה עם חבריו ליחידת המילואים.
האלמנה אביגל אמרה מעל קברו: "כשנפגשנו ישר ידעתי שתהיה בעלי. ידעתי שתהיה שלי לנצח. אני כל כך אוהבת אותך ולא מאמינה שאני נפרדת ממך. אתה האור שלי, השמחה שלי, איך השארת אותי לבד? היו לנו כל כך הרבה תוכניות וחלומות. מה אני אעשה בלעדיך? איך אוכל להמשיך לחיות ולחייך? איך אני אסביר לילדה שלנו שלא תחזור? היא לא תפסיק לשאול".
4 צפייה בגלריה
yk13998563
yk13998563
רס"ר במיל' ולרי צ'פונוב ז"ל
"היית אבא מושלם ובעל מדהים", מיררה האם בבכי: "תודה לך על כל רגע ורגע, על כל חיבוק ונשיקה. תודה על השנים של אהבה, כבוד וכיף. תודה על שני ילדים. תשמור עלינו ותבוא אליי בחלומות. אני בחיים לא אשכח אותך, תמיד אזכור אותך גיבור למרות שלא ביקשת שתהיה כזה".
צ'פונוב הותיר אחריו את אשתו, אביגל, ילדה בת שלוש ותינוק בן תשעה חודשים. עם הורדת הארון לקבר נשמעו זעקות שבר, כשבני המשפחה נעטפו בדגל ישראל.
4 צפייה בגלריה
yk13998934
yk13998934
פגיעה במרגליות | צילום: באדיבות היישוב
במהלך סוף השבוע, הירי בגזרת הצפון לא הפסיק. אתמול, נפצעו ארבעה חיילות משברי יירוט שנפל בקריית שמונה - מצבה של אחת מהן הוגדר קשה. חיילת נוספת נפצעה בינוני ושתיים אחרות נפצעו קל.
באירועים אחרים במהלך סוף השבוע נפצעו ארבעה בני אדם נוספים באורח קל עד בינוני, כתוצאה ממטחים לעבר קריית-שמונה והסביבה. הפצועים פונו לבית החולים זיו בצפת. במרכז הרפואי זיו עדכנו אתמול כי שמונה נפגעים פונו במהלך יום שבת בעקבות הירי לצפון.
במהלך סוף השבוע נורו עשרות שיגורים אל אזור הצפון. המטחים גרמו לשריפות במספר מקומות בסביבת קריית-שמונה, כתוצאה מן המטח אל עבר העיר. חיזבאללה קיבל במהלך השבת אחריות על שבעה אירועי ירי. במקביל, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפת רכב באמצעות כטב"ם סמוך לכפר תיבנית שבדרום לבנון. בלבנון דיווחו על תקיפות דומות במספר יישובים, ובהם עייתא א-שעב, מרכבא ורב ת'לאת'ין.