זו הייתה סצנת ראויה לסרט הוליוודי: "הבקשה שלך לביטול ההליכים - מאושרת", פסקה השופטת מרי מרלו סומר מול עיני הנאשם אלק בולדווין, והכוכב ההוליוודי בן ה-66 הוריד את משקפיו ופרץ בבכי. אישומו בהריגה, והתסבוכת המשפטית שבה מצא את עצמו בשנתיים וחצי האחרונות - הסתיימו. בולדווין הוא רשמית אדם חופשי, וחף מפשע.
2 צפייה בגלריה
yk13998499
yk13998499
(בולדווין מיד עם קבלת הפסיקה | מתוך שידור המשפט בטלוויזיה האמריקאית)
מדובר בפרשה שהרעידה את הוליווד ואת ארה”ב כולה מאוקטובר 2021: אז, במהלך צילומי המערבון "ראסט", הצלמת הצעירה הלינה האצ'ינס נורתה מכדור שנפלט מאקדחו של כוכב ומפיק הסרט בולדווין. הוא עמד למשפט על הריגה בשוגג בניו-מקסיקו, מקום התאונה, אך התיק קרס כמגדל קלפים.
2 צפייה בגלריה
yk13998714
yk13998714
האצ'ינס | צילום: Anthony Harvey/Getty
שלשום, ביום השלישי למשפט, אירעו שורת טוויסטים שלא היו מביישים פרק עסיסי ב"הפרקליטים". תחילה, התגלה שהתביעה הסתירה מההגנה ראיה קריטית: כדורים שנמצאו בזירה והועברו למשטרה אך תויגו ככאלו השייכים למשפט אחר. בטוויסט נוסף, אחת התובעות הודיעה באמצע הדיון שהיא מתפטרת. ואז בטוויסט האחרון והדרמטי מכל - השופטת קיבלה את בקשת ההגנה לבטל את ההליך על רקע גילוי הראיה. "הסתרת הראיות פוגמת בעצם היכולת לנהל משפט הוגן", טענה השופטת. לפי החוק בניו-מקסיקו - אי-אפשר להאשים שוב את בולדווין בעבירה הקשורה לתאונה.