ראש הזרוע הצבאית בחמאס, מוחמד דף, לא היה יעד התקיפה היחיד סמוך לאוהלי העקורים באל-מוואסי שבאזור חאן-יונס: צה"ל אישר כי יעד מרכזי נוסף היה מפקד חטיבת חאן-יונס ראפע סלאמה, שלפי דיווח ברשת אל-חדת' הסעודית הוא נהרג בתקיפה.
1 צפייה בגלריה
yk13998497
yk13998497
(יעד לצד דף. סלאמה)
סלאמה היה אחראי על פי ישראל לתכנון וביצוע מספר פיגועים - והיה אף מעורב בחטיפתו והחזקתו בשבי של גלעד שליט ב-2006. הוא היה אחראי בין היתר גם לתכנון פיגוע ההתאבדות במוצב אורחן בשנת 2005 ופיגועים נוספים שיצאו מחאן-יונס.
יד ימינו של דף הוא בן למשפחת מחבלים שכבר חוסלו ונהרגו בפעילות צה"ל - בין השאר אמו, שנורתה בשעה שסייעה לבנה להימלט מהכוחות. דודו, שחוסל גם הוא, היה חבר הלשכה המדינית של חמאס במלחמה הנוכחית ומקורב ליחיא סינוואר. גם סלאמה, כמו דף, שרד מספר ניסיונות חיסול לאורך השנים.
בפברואר, בעת שדובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי חשף צילומים של סינוואר במנהרה, הוא גילה כי בין העצורים בפעולה בחאן-יונס גם אביו של ראפע סלאמה. "הוא מספק לנו מודיעין רב בחקירות בשב"כ", אמר אז הגרי.
באותו חודש פירסם צה"ל תיעוד מקרב פנים מול פנים בעזה, סמוך לביתו של סלאמה במערב חאן-יונס. באותו תיעוד נראו לוחמי חטיבת הצנחנים מחסלים מחבל שהתקרב אליהם, השליך רימון ורץ לכיוונם עם סכין.