ד"ר רות וסטהיימר, הפסיכולוגית היהודייה שגם הייתה חברה בארגון ההגנה וגם לימדה את אמריקה להפסיק לפחד לדבר על סקס, הלכה אתמול לעולמה במנהטן שבניו-יורק. היא הייתה בת 96.
2 צפייה בגלריה
yk13998640
yk13998640
("אם הייתי צעירה ויפה, זה לא היה עובד" | צילום: REUTERS/Lucy Nicholson)
"ד"ר רות", כפי שכונתה במשך כל חייה הפומביים, כבר הייתה בשנות ה-50 לחייה כשעלתה לאוויר לראשונה בתוכנית רדיו בניו-יורק ב-1980, וענתה על שאלות בענייני סקס שמאזינים שלחו בדואר. התוכנית כולה נמשכה 15 דקות ושודרה פעם בשבוע, ביום ראשון אחר חצות, אבל הפכה ללהיט גדול שממנו נולדה סלבריטאית אהובה וגם קונצרן עסקים של אישה אחת. "ניצחתי את הנאצים", אמרה פעם. "ועשיתי את זה עם כל אורגזמה".
עם השנים הפכה ד"ר רות לאשת קונצנזוס אהובה, אבל המורה היהודייה, שהתנשאה ל-1.39 מטר בלבד, הייתה למעשה מהפכנית רדיקלית ובעלת השפעה חברתית עצומה. "תוכנית אירוח על סקס?" אמרה וסטהיימר בשנות ה-80', "למה לא? יש תוכניות שמדברות על מתכונים, למה שלא תהיה תוכנית שמדברת על איך הכי טוב שתעשי לו את זה? כמובן בתנאי שהוא לא נוהג". כתבה ב"ניו יורק טיימס" ב-1985 תיארה את ד"ר רות כ"מי שנראית כאילו היא עומדת לספר לנו איך להכין שטרודל, אבל אז היא פותחת את הפה ונותנת הוראות מדויקות איך להכניס את זה לתוך זה".
2 צפייה בגלריה
yk13998899
yk13998899
ד"ר רות והנשיא לשעבר, ראובן ריבלין | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
את כל זאת עשתה במבטא גרמני כבד, ובגישה של מורה שלעולם לא הפסיקה לנזוף בתלמידים שלה על שלא הגיעו למספיק אורגזמות. "תעשו סקס בבוקר, כאשר רמת הטסטוסטרון שלו היא הגבוהה ביותר ואחרי שנת לילה טובה שלה", אמרה, "תאכלו ארוחת בוקר קטנה, נתקו את הטלפון ותחזרו למיטה". חלק גדול מהשיחות שקיבלה היו דווקא מגברים, ששאלו שוב ושוב האם הגודל באמת קובע. "גברים, אתם כולכם בורים!" אמרה פעם, "כל הזמן מודאגים לגבי גודל הפין. בואו נצעק את זה מהגגות: לגודל הפין אין שום קשר לסיפוק המיני של האישה!“
הסיפור של רות וסטהיימר הוא קלסיקה אמריקאית. היא נולדה למשפחה יהודית אורתודוקסית בגרמניה, ושרדה את השואה בבית יתומים בשווייץ שאליו שלחו אותה הוריה לפני שנספו. "נותרתי עם הרגשה כי בגלל ששרדתי אני חייבת לטרוף את החיים", סיפרה. "רק לא ידעתי שהדרך לעשות את זה תהיה לדבר על סקס מהבוקר עד הלילה".
אחרי המלחמה נסעה לישראל, הצטרפה לארגון ההגנה, ואיבדה את בתוליה על ערימת חציר. היא עברה לצרפת, הגיעה לניו-יורק, למדה אנגלית, למדה פסיכולוגיה ויצאה לדרך שתוביל אותה לחיים ארוכים ומופלאים. "אם הייתי בלונדינית גבוהה, זה לא היה עובד", הסבירה את ההצלחה שלה. "אם הייתי צעירה ויפה, זה לא היה עובד".
היו לה תוכניות רדיו וטלוויזיה, היא כתבה ספרים, פירסמה מכוניות, משקאות קלים, שמפו, מכונות כתיבה וכמובן קונדומים. סטודנטים באוניברסיטאות היו מטורפים עליה, ההרצאות האלה לבדן הספיקו כדי להפוך אותה לאישה עשירה. היא הייתה נשואה שלוש פעמים, והותירה אחריה שני ילדים.
בביקור בישראל לפני מספר שנים היא הרצתה בבית אבות, וכשנשאלה על חיי המין שלה עם בעלה ענתה: "לא הרשיתי לבעל שלי לשמוע אותי מדברת על יחסי מין. פעם דיאן סוייר ראיינה אותי לטלוויזיה, באה לדירה שלי בניו-יורק ושאלה את פרד בעלי, "מיסטר וסטהיימר, איך חיי המין שלך?' פרד ענה שלסנדלר אין נעליים".