סרינה וויליאמס, גרבינייה מוגורוסה, אנג'ליק קרבר, סימונה האלפ, אשלי בארטי, ילנה ריבאקינה, מרקטה וונדרושובה, ועכשיו ברבורה קרייצ'יקובה. בשמונת הטורנירים מאז 2016 (כשב-2020 הטורניר לא שוחק בגלל הקורונה), שמונה שחקניות שונות זכו בווימבלדון.
1 צפייה בגלריה
yk13998707
yk13998707
(זכייה ראשונה בלונדון. קרייצ'יקובה בטירוף | צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
עם 2:6, 6:2, 4:6 על ג'זמין פאוליני (7), שעבורה זה היה שיברון לב שני ברציפות אחרי ההפסד לפני חודש בגמר רולאן גארוס, קרייצ'יקובה חגגה גראנד סלאם שני בקריירה וראשון על הדשא בלונדון, והמשיכה את קרוסלת המנצחות.
דירוג הנשים הוא עניין יציב יותר, אבל נדמה שאינו מייצג את התוהו ובוהו בסבב. איגה שוויונטק עלתה למקום הראשון בעולם באפריל 2022, איבדה אותו לזמן קצר בלבד לארינה סבאלנקה, ונחשבת כמישהי שיכולה לנצח בקלות כל אחת בכל יום נתון - אבל נכשלת בעקביות בווימבלדון ובאוסטרליה, וזכתה רק פעם אחת בארה"ב. השליטה שלה למעשה היא רק בפריז. הפעם היא הודחה כבר בסיבוב השלישי. הטורניר בניו-יורק עוד מחכה אחרי האולימפיאדה, אבל גם שם אי-אפשר לצפות לצפוי: מאז 2015, היחידה שזכתה פעמיים הייתה נאומי אוסקה, גם זה לא ברציפות, וכיום היא לא באותו כושר.
יש לכך צדדים חיוביים: אצל הגברים, סנסציות אמיתיות כבר לא קורות, רק הפתעות נקודתיות. לפחות לטורנירי הנשים אפשר להגיע באמונה – מצד השחקניות והקהל – ששום דבר לא סגור מראש. לא טוב שענף כלשהו מאבד את התחרותיות שבו, ובעשור האחרון 21 שחקניות שונות זכו בגראנד סלאם, בעוד רק עשרה גברים עשו את זה. אבל דווקא האלופה הנוכחית מייצגת את הבעיה.
קרייצ'יקובה מחזקת את ההרגשה שלא מדובר בסבב שמלא בשחקניות שוות בכוחן, אלא שהכל רנדומלי. כשזכתה ברולאן גארוס ב-2021, היא עשתה זאת מהמקום ה-33 בעולם. כיום היא מדורגת 32, ולווימבלדון הגיעה אחרי שרשרת פציעות ומחלות, ושני ניצחונות בלבד במשחקים בחמשת החודשים האחרונים. מבט לאחור מראה שהיא בדרך כלל מודחת בסיבובים הראשונים.

5 עובדות על ברבורה קרייצ'יקובה

1. ניצחה רק בשני משחקים מאז סיום אליפות אוסטרליה ועד תחילת ווימבלדון
2. היא בכלל מומחית בזוגות, עם 10 תוארי גראנד סלאם (וגם שתי זכיות ביחידות)
3. זכתה בווימבלדון 28 שנים אחרי שהמנטורית שלה, יאנה נובוטנה, עשתה זאת ב-1998
4. המדורגת השנייה הנמוכה ביותר (32 בעולם) שזוכה בטורניר מאז החל הדירוג ב-1975
5. בשיאה דורגה הטניסאית בת ה-28 במקום השני בעולם, בפברואר 2022

עד חצי המלכות

גיא ששון, שלפני חודש הוכתר כאלוף רולאן גארוס (קוואד), הודח שלשום בחצי גמר ווימבלדון הפראלימפי, 7:5, 7:5 על ידי ההולנדי נילס וינק. אתמול הישראלי ושותפו הבריטי אנדי לפתורן נכנעו בגמר הזוגות, 3:6, 7:6, 6:3 לווינק וסם שרדר בן ארצו. היעד הבא של ששון יהיה מדליה פראלימפית בפריז. (סתיו איפרגן)