למרות שאפשר לבקר בלונדון עשרות פעמים ותמיד למצוא בה דברים חדשים ומעניינים (או כאלה שפשוט לא נס לֵחם), תיירים ותיירות ותיקים עלולים למצוא את עצמם כמהים לנופים מעט שונים מאלו שמציעה בירת אנגליה. ואכן, במדינה הענקית יש די והותר אפשרויות לטיול יום מחוץ לעיר. להלן כמה אופציות חביבות שיעזרו לכם לגוון קצת בין הקניות, המוזיאונים וההופעות.

מזרח סאסקס: נופים ובתים עתיקים

במרחק שעה מלונדון מסתתרות עיירות קטנות וציוריות, נופים מרהיבים ומבנים בני מאות שנים שהצליחו להשתמר ולהשתלב יפה בסביבה. בזכות טל, מפעילת האתר "תה אנגלי עם נענע" שגם גרה באזור מזרח סאסקס ומכירה אותו כמו שהמקומיים מכירים את הדרך לפאב השכונתי, אפשר ליהנות מיום שלם, ממצה, מעשיר, מקורי ומאוד כיפי שנע בין הסיפורים הקטנים והגדולים של האזור, מקומות מצוינים לשתות בהם פיינט בירה או חליטת תה משובחת לצד עוגות ועוגיות ברמה גבוהה ולהרגיש את אנגליה שמחוץ למרחבים האורבניים. חפשו בגוגל "תה אנגלי עם נענע" ותיהנו מאפשרות לתפור סיורים שונים לפי סוג הקהל והעניין שלו וכמובן ליהנות מההדרכה המצוינת של טל, שתהפוך אתכם תוך כמה שעות לבני בית במקומות שעליהם לא שמעתם קודם.

סטונהנג': מגנט היסטורי

אולי האתר הכי מוכר ברשימה שלנו: נכון שאין לו שום צורך בפרסום נוסף והוא נתפס בעיני רבים ורבות כמוערך יתר על המידה ביחס שבין המחיר לתמורה, אבל להיסטוריה יש כוח משיכה שיכול לגבור על שיקולי עלות-תועלת, ועל כן קשה שלא להבין את מי שמוכנים לנסוע בערך שעתיים מלונדון כדי לצפות באבנים עתירות המסתורין ולהיפרד על הדרך מ-32 ליש"ט.
ואם כבר עשיתם את זה, מומלץ גם להוסיף ביקור בטירת ווינדזור, שנמצאת לא כל כך רחוק משם: היא גם יפה וגם תוכלו לעבור על קברה של המלכה אליזבת השנייה ולהגיד לה עד כמה היא חסרה לכם.

קנטרברי: קתדלרה ואווירה סטודנטיאלית

קנטרברי היא יעד שכמו נכתב עליו "טיול יום" ולפעמים גם חצי יום יכול בהחלט להספיק: בין הקתדרלה האיקונית לבית העקום, בין הסטודנטים הנמרצים לשקט של עיירה קטנה, מדובר בטעימה מושלמת מאנגליה של פעם. כמובן ישנן אופציות לקבל סיורים מודרכים ומלאים בהיסטוריה המרתקת של המקום, ומי שמוכן לנסוע עוד קצת שלא יפספס את הצוקים הלבנים של דובר.
4 צפייה בגלריה
yk14002934
yk14002934
קנטרברי. אנגליה של פעם | צילום: שאטרסטוק

ברייטון: חופים ומסעדות דגים

עיירת החוף המקסימה היא אלטרנטיבה נהדרת להמולה הלונדונית: חופי האבנים ומי האוקיינוס הקפואים ממתינים לתיירי הקיץ שלא טסו להיטגן בשמש של יוון, ספרד ופורטוגל, ובעיר עצמה מחכים שווקים חמודים, חנויות וינטג’ וגם סצנת להט”ב צבעונית ומלאת חיים. המרחק מלונדון ברכבת לא דרמטי בעליל ולא כדאי לפספס את מסעדות הדגים המצוינות באזור החוף.
4 צפייה בגלריה
yk14002933
yk14002933
ברייטון. המים קרים מאוד גם בקיץ | צילום: שאטרסטוק

מרגייט: חוף חולי ופארק שעשועים

בדומה לברייטון, גם מרגייט היא עיירה יחסית קטנה עם חוף ים. אבל בשונה מברייטון החוף הוא חולי ואם במקרה נפלתם על גל חום – הרבה יותר נעים ונחמד לעבור אותו שם.
חוץ מזה המקום קטן וחמוד, כשהאטרקציה המרכזית היא פארק השעשועים "דרימלנד" שהופך אותו למגנט עבור משפחות עם ילדים. ואם כבר הגעתם לשם ואתם לא מסתפקים בסנדוויצ'ים שהכנתם לבד, מסעדת Sargasso למרגלות החוף היא תחנת חובה.

באת': מוזיאונים ומרחצאות

ספק אם בימינו עיירת המעיינות החמים היחידה באנגליה זקוקה לזרקור נוסף, אבל באמת שקשה לכתוב על טיול יום מחוץ ללונדון מבלי להתעכב לרגע על האופציה המרעננת שהיא באת', במיוחד בקיץ: אפשר בקלות להעביר יום וגם יותר בין המבנים השמורים (העיירה היא אתר מורשת של אונסק"ו), המוזיאונים המעניינים וכמובן ביקור במרחצאות הרומיים.
כמובן כל המידע הזה זמין וידוע לרבים ברחבי העולם, ולכן באת' זה לא מקום שמבקרים בו בלי לתכנן מראש מתי רוצים להגיע אליה ובאילו אתרים רוצים לבקר.
4 צפייה בגלריה
yk14002930
yk14002930
באת’: אטרקציה עוד מימי הרומאים | צילום: שאטרסטוק

קוטסוולדס: תמשיכו גם לאוקספורד

שורת הכפרים שמשתרעת על פני כמה מחוזות בדרום-מערב אנגליה נחשבת כבר מזמן לפנינה תיירותית שאליה אנשים נוסעים במיוחד, ולא רק כהפוגה מלונדון.
למי שיש גבול לרמת העניין שלו בסוג כזה של טיול, מומלץ להתארגן על סיור שיצליח להקיף את המיטב שיש לאזור להציע הן מבחינה ויזואלית והן מבחינת ההסברים על תולדות של המקום.
שיטוט מהיר ברשת ימצא די והותר אופציות מאורגנות שיוצאות מלונדון וחלקן משלבות לצד העיירות גם ביקור באוקספורד, למשל, שהיא יעד מבוקש בפני עצמו לטובת התרשמות מהקולג'ים היוקרתיים בעלי ההיסטוריה המפוארת.
4 צפייה בגלריה
yk14002932
yk14002932
(אוקספורד. פנינת אדריכלות אקדמית | צילום: שאטרסטוק)