מהסרטונים הרבים שתיעדו את נסיון ההתנקשות עולה תמונה של מחדל אבטחה מצד השירות החשאי, כנראה החמור ביותר מאז ניסיון ההתנקשות ברייגן ב-1981.
השאלה כיצד ייתכן שאדם הצליח לעמוד על מבנה במרחק של כמה מאות מטרים מהבמה, בקו ישר לטראמפ, מבלי שאיש יעצור אותו, מהווה מוקד לחקירה נרחבת של השירות החשאי, וגם לשפע תיאוריות קונספירציה.
משתתפים רבים בעצרת סיפרו כי יכלו בבירור לראות את היורה, תומאס מת׳יו קרוקס, על גג המבנה הסמוך והניחו כי הוא איש ביטחון. מומחי אבטחה אמרו שקשה, ואולי בלתי אפשרי, לחסל כל איום, אבל הוסיפו כי אמצעי זהירות שגרתיים היו צריכים למנוע מהיורה להגיע לגג הסמוך.
סטיב נוטינגהאם, לשעבר מפקד יחידת ימ״מ בקליפורניה, כינה את האירוע "כשל אבטחה מהותי“. ג'ים קבאנו, סוכן לשעבר בכמה יחידות אבטחה פדרליות, אמר שהוא מופתע מכך שהיורה הצליח לתפוס עמדה מוגבהת בטווח הרובה. ״בכל אירוע שהייתי בו, כל שטח גבוה היה בשליטת השירות החשאי״, אמר קבאנו, "אסור לאף אחד ללכת על הגגות״. לדבריו, רובה כמו AR-15 יכול לפגוע במטרות במרחק של 180 מטרים. המרחק בין קרוקס לטראמפ עמד על כ-150 מטר.
במסיבת העיתונאים אמר נציג ה-FBI כי "מפתיע" שקרוקס הצליח לירות מספר כדורים. השירות החשאי עדיין לא ענה לשאלות התקשורת. סגן מפקד משטרת פנסילבניה סטייט, ג׳ורג׳ ביבנס, הגן על הסוכנים: "קשה מאוד לסגור הרמטית אירוע במקום פתוח, במיוחד מול תוקף נחוש״.