בהיעדר חוק גיוס ולאור המחסור של הצבא בכוח אדם, הממשלה אישרה אתמול פה אחד את חוק הארכת שירות החיילים הסדירים בצה"ל. בהצעת החוק נקבע כי משך השירות הסדיר של לוחמים יוארך ל–36 חודשים וזה של מי שאינו לוחם יוארך ל–32 חודשים. כמו כן, שר הביטחון יקבע בצו מערכים, יחידות, מקצועות ותפקידים שמשך השירות בהם יהיה קצר יותר - עד 28 חודשים.
החוק לא יחול רק על מי שיתגייס ממועד כניסת החוק לתוקף אלא יחול גם רטרואקטיבית על מי שכבר משרת בצבא והחל מהחודש ה–29, חיילים יקבלו תגמול כספי נוסף. המשנה ליועמ"שית, גיל לימון, הבהיר את הבעייתיות שבחוק בעוד חרדים אינם מגוייסים ובחוות הדעת המשפטית שהגיש כתב "הגדלת הנטל על המשרתים למשך שנים, בלי לנקוט במקביל בפעולות ממשיות לגיוס בני ישיבות ולפיזור הנטל - לא תהיה חוקתית".
בדיון בממשלה, שר הביטחון יואב גלנט אמר כי "צריך גם להאריך את השירות וגם לגייס חרדים. השמיכה קצרה. אין מספיק חיילים. בלי הארכת השירות וגיוס החרדים יחד - לא נוכל לנצח". בצידו השני של משכן הכנסת, וועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק שהגיש ח"כ משה גפני להרחבת הייצוג ההולם של בני האוכלוסייה החרדית, ברשויות ובתאגידים ציבוריים.
על פי הנתונים שהוצגו בוועדה, בעיר ירושלים שבה מהווה המגזר החרדי למעלה מ–40% מכלל תושבי העיר היהודים, מספר העובדים בעירייה מהמגזר החרדי מוערך בכ–2% בלבד. כמו כן, גם במקומות שהחוק מחייב העדפה מתקנת של צעירים חרדים עדיין העסקתם פחותה. לדוגמא במשרד ראש הממשלה, 4% מכלל העובדים מגיעים מהחברה החרדית, במקום 13% כפי שמחייב החוק.
ח"כ גפני מסר כי "הצעת החוק קובעת שבכל חברה ממשלתית ייועדו משרות למגזר החרדי, בהתאם לחלקם היחסי בכלל האוכלוסייה, ובכל רשות מקומית, לרבות חברות עירוניות, ייועדו משרות לבני המגזר החרדי בהתאם ליחסם של בני המגזר החרדי מכלל תושבי הרשות המקומית".