הודעה קצרה וצנועה בישרה אתמול על עוד הישג, עבור ציבור בוחריו של אחד מחברי הכנסת הוותיקים והמנוסים ביותר בבית המחוקקים. שמו: משה גפני.
ומה אמרה הידיעה המוצנעת, שבקושי זכתה להתייחסות בתקשורת הכללית (בחרדית דווקא הובלטה): ועדת השרים לחקיקה אישרה כעת בשנית את הצעת החוק של יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, להרחבת הייצוג ההולם של בני האוכלוסייה החרדית ברשויות ובתאגידים הציבוריים.
1 צפייה בגלריה
yk13999798
yk13999798
(משה גפני | צילום: עמית שאבי)
גפני גם מיהר לציין כי כבר בשנת 2016 העביר את חוק הייצוג ההולם של בני האוכלוסייה החרדית ושל עולים חדשים בשירות הציבורי. החוק קובע העדפה מתקנת לבני המגזר החרדי במשרדי הממשלה ובדירקטוריונים של חברות ממשלתיות, אך אינו חל על רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות.
חבר הכנסת המיומן והמשופשף גפני לרוב לא מפספס, אולם בחוק מלפני שמונה שנים הוא דווקא החמיץ משהו. כעת גפני מוביל חקיקה שתכליל את עיריית ירושלים, כמו גם בנק ישראל, חברת החשמל, חברות הנמלים, רכבת ישראל, קופות החולים, תאגידי המים ועוד ועוד גופים וחברות בתיקון לחוק שיעדיף את בוחריו. דווקא עכשיו גפני הקפדן החליט לתקן.
אין לנו שום טרוניות כלפי משה גפני, שגם חברי אופוזיציה נוהגים לשבח אותו על שליחותו רבת השנים כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת, אך על דבר אחד יש להצטער בעצם הימים האלה:
גפני, שהוא ממנהיגי הקהילה החרדית בארץ, נאבק תמיד ללא פשרות בהטבות למגזר שלו. כך הוא משהה בעצם הימים האלה את האישור להטלת מס פחמן, אגרות רכב ומיסי נדל"ן, עד שתוסדר סופית העברת מאות מיליוני השקלים הדרושים לחילוץ מוסדות החינוך החרדיים מפשיטת רגל, תוך העלאת משכורות המורות והמורים בחינוך החרדי, העברות כספים שבאוצר מתנגדים להן.
ועוד עניין אחד לא קטן דווקא כן מציק לנו: אילו היה ח"כ גפני נאבק כך גם בעד גיוס תלמידי הישיבות לצה"ל בעת מלחמה, כאשר בצבא זועקים שחסרים בו אלפי חיילים להגברת ביטחון אזרחי המדינה – היינו משבחים כל דרישה אחרת שלו להיטיב עם המגזר שהוא מייצג בכנסת.
אולם, התנגדות כלל חברי הכנסת החרדים האשכנזים (בש"ס ההתנגדות פחותה) דווקא בימי מלחמה אלה לחלוקת הנטל הביטחוני בין כל המגזרים, היא מקוממת, מרגיזה, מאכזבת ומדאיגה.
דווקא עכשיו הגיעה העת לדרוש ממי שפועל בנחישות כה רבה להגדלת מספר החרדים שיועסקו במשרות עם שכר גבוה, לתמוך גם בגיוס אלפי חרדים צעירים לצבא.
ח"כ גפני, אם אתה דורש שוויון ואף העדפות למגזר שלך – אז תדאג בבקשה שהנטל והשוויון יהיו בכל תחומי החיים ולא רק במה שנוח, נחמד ולא מסוכן.