5 קטנות עם מיכל תמרי | סמנכ"לית שיווק גלידות וחטיפים ביוניליוור על שוק הגלידות הקיץ בצל המלחמה
1. איך המלחמה משפיעה על שוק הגלידות הקיץ? "בדומה למה שהכרנו בתקופת הקורונה, אנשים רואים בגלידה סוג של פיצוי או נחמה. בחציון הראשון של השנה ראינו צמיחה בצריכה, כאשר עיקר הצמיחה מגיעה מצריכה בתוך הבית. המלחמה כמובן משפיעה גם על הרגלי הפנאי — אנשים פחות מטיילים בחוץ".
1 צפייה בגלריה
yk14005106
yk14005106
(מיכל תמרי | צילום: עדי סגל)
2. כמה כסף מגלגל שוק הגלידות בישראל?
"1.2 מיליארד שקל נכון לשנת 2023. בשנים האחרונות השוק צומח בקצב של 4% בשנה, גבוה מקצב צמיחת האוכלוסייה. השוק מתחלק לשני סוגי מוצרים: גלידות ביתיות וגלידות שצורכים מחוץ לבית כמו שלגונים".
3. אילו מגמות מעניינות את רואה בשנים האחרונות?
"מגמה מעניינת היא ההעדפה של הצרכנים דווקא לגלידות פרימיום יקרות יותר. זה משקף את הרצון של הישראלים לאיכות גבוהה יותר, אנחנו רואים בגלידה פינוק".
4. מה צפוי בשנים הקרובות בעולם הגלידה? "אנחנו עומדים בפני תקופה מרתקת. מצד אחד, הצרכנים מחפשים חוויות קולינריות יוצאות דופן, עם רכיבים ייחודיים ושילובי טעמים מתוחכמים. מצד שני, יש מגמה גוברת של מודעות תזונתית — מחפשים גלידות עם פחות סוכר ויותר פירות".
5. מה לגבי גלידות ללא חלב?
"כבר היום כ-35 אחוז מהישראלים מגדירים את עצמם 'מפחיתנים', ואנחנו צופים עלייה בביקושים לגלידות שמבוססות על הצומח (plant based) שהן ייחודיות אבל עדיין מפנקות".