במדינה שבה גם היום עשרות מיליונים לא מאמינים לגרסה הרשמית לגבי רצח הנשיא קנדי ב-1963, היה ברור כי תיאוריות הקונספירציה סביב ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ יפרחו במהירות.
והפעם הן זוכות לתאוצה אדירה בעזרת מה שלא היה בימי קנדי: האינטרנט. קונספירטורים, פעילים פוליטיים ואופורטוניסטים של מדיה חברתית הציפו את טוויטר תוך דקות בתיאוריות מסמרות שיער.
כשהווידיאו הראשוני של התקרית עלה לאוויר וצבר במהירות מיליוני צפיות, המילה "מבוים" הפכה לתגית הפופולרית ביותר אחרי "טראמפ". זאת למרות שלא היו שום ראיות התומכות בטענות כלשהן שהירי היה מבוים - טראמפ נפצע בבירור ואחד האנשים בקהל נהרג.
אחר כך תפסה מקום מרכזי המילה "אנטיפה", שמה של תנועה אנטי-פשיסטית, ופוסטים האשימו בירי "פעיל אנטיפה בולט“ בשם מארק ויולטס. הפוסטים, ששותפו בידי מחזיקי חשבונות עם מיליוני עוקבים, הראו למעשה צילום של מרקו ויולי, יוטיובר איטלקי שמדבר על כדורגל. ויולי כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "אני מכחיש בתוקף כל מעורבות במצב הזה. אני ברומא והתעוררתי באמצע הלילה בגלל כל ההודעות שקיבלתי. לא היה לי מושג מה קרה".
הוא לא היה היעד היחיד. חשבונות טוויטר עם מאות אלפי עוקבים הידועים בשיתוף תוכן קונספירטיבי של תנועת QAnon העלו פוסטים עם שמות של דמוקרטים ורפובליקנים "שאולי שיתפו פעולה עם ה-CIA בהתנקשות". גם לקונספירציות האלה אין שום בסיס עובדתי, מה שלא מפריע להן לפרוח, כולל בעידודם של נבחרי ציבור רפובליקנים. כך, למשל, חבר הקונגרס מייקל קולינס צייץ כי "ג'ו ביידן נתן את ההוראה". העובדה שהיורה, תומאס מתיו קרוקס (20) מפנסילבניה, הוא דווקא מתפקד של המפלגה הרפובליקנית, לא הפריעה כמובן למפיצי כל התיאוריות.