יממה אחרי התקיפה ליד אוהלי העקורים באל-מוואסי, אישרו צה"ל ושב"כ רשמית כי מפקד חטיבת חאן-יונס, ראפע סלאמה, חוסל. הודעה רשמית לגבי גורלו של מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, עדיין אין. אתמול בבוקר אמר בכיר בחמאס לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי דף "בסדר", וציין: "הוא מפקח ישירות על הפעילות של הזרוע הצבאית".
לפי הערכות מודיעיניות בצה"ל, עשרות גופות הגיעו לבית החולים בדיר אל-בלאח מהתקיפה באל-מוואסי, שלפי הפלסטינים נהרגו בה יותר מ-90 איש. בית החולים הפך ליעד מבוצר של חמאס עם מידור כבד, כדי להקשות על צה"ל את זיהוי אותן גופות - שייתכן שאחת מהן היא גופתו של דף. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי חמאס מנסה להסתיר את תוצאות התקיפה וכי “ייתכן שלא נדע אם דף חוסל עוד הרבה זמן. חמאס מסתיר בכירים אחרים שנהרגו”.
2 צפייה בגלריה
yk14000244
yk14000244
(גורלו עוד לא ידוע. דף)
המידע על מיקומם של השניים הגיע מיחידה משולבת של אמ"ן ושב"כ, כשלפי ההערכות, לדף היה "ביטחון עצמי מופרז" בגלל המגעים לעסקת חטופים, והוא נפגש עם סלאמה מעל הקרקע.
בהערכת מצב שקיים ברפיח ראש השב"כ רונן בר, יחד עם אלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן ומפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן, הוא אמר כי התקיפה היא "תוצאה של מערך כירורגי מודיעיני. השבוע חוסלו כ-25 פעילים שהשתתפו ב-7 באוקטובר. זו אחת המטרות שהגדרנו לעצמנו ואנחנו חייבים זאת לתושבי העוטף".
סלאמה, שהיה ממקורביו של דף, הצטרף לחמאס בתחילת שנות ה-90 ומונה לתפקיד מג"ד חאן-יונס-קרארה, תחת פיקודו של מוחמד סינוואר, אחיו של יחיא סינוואר. הוא לקח תפקיד מרכזי בחטיפתו של גלעד שליט.
2 צפייה בגלריה
yk14000305
yk14000305
חוסל בתקיפה. סלאמה
האחים סינוואר נחשבים למקורבים ביותר לדף. בהנחה שדף נהרג והם עדיין בחיים, מקורות בחמאס אמרו לעיתון “א-שרק אל-אווסט”, כי מוחמד סינוואר עשוי להיות המפקד הבא של הזרוע הצבאית.