ארבע שעות ו-42 דקות וחמש מערכות של טניס מעולם אחר – כך נראה גמר ווימבלדון לפני שנה. אז טניס מעולם אחר היה גם בשחזור אתמול, אבל עם שני הבדלים גדולים – הפעם רק בצד אחד של המגרש ובמחצית מהזמן.
בשורה התחתונה זה הרגיש כמו טקס העברת השלטון. קרלוס אלקראס רקד על המגרש ופשוט אימלל את נובאק ג'וקוביץ' המותש עם 2:6, 2:6, 6:7 בדרך להגן על תוארו. בגיל 21 בלבד, הספרדי הפך לטניסאי התשיעי בהיסטוריה שזוכה בווימבלדון פעמיים ברציפות, וכמה סמלי כשזה קורה מול יריבו הגדול, תרתי משמע, שמבוגר ממנו ב-16 שנה. בניגוד למפגש הקודם בין השניים באותו מעמד, הפעם פער הגילים זעק לשמיים.
4 צפייה בגלריה
yk14000342
yk14000342
(הפעם לקח לו חצי מהזמן. אלקראס | צילום: Julian Finney, גטי אימג'ס)
זו כבר לא תחושה, ג'וקוביץ' הרחק משיאו – נראה עייף, עצבני ולא חד. 2024 לא מחייכת אליו עד כה, והוא לא זכה בה עד כה באף תואר. בווימבלדון הוא הגיע לגמר אחרי שהתאושש במהירות מפתיעה ומרשימה מניתוח בברך, כשבדרך לשם הצליח לריב עם הקהל ובערך עם כל העולם, אבל בפוטו פיניש הסרבי קרס.
אלקראס ניצח בשתי המערכות הראשונות בקלות, במערכה השלישית הוא איבד שלוש נקודות משחק ונולה כפה שובר שוויון. מהפך הרואי? לא כשג'וקוביץ' כל כך חסר פתרונות.
4 צפייה בגלריה
yk14000604
yk14000604
גדול אתה. עם המאמן חואן קרלוס פררו | צילום: ANDREJ ISAKOVIC, AFP

בכל מגרש

ג'וקוביץ' בן ה-37 פינטז להניף את גביע ווימבלדון בפעם השמינית, אבל אלקראס הראה שוב למה הוא נחשב למלך החדש של הטניס. אחרי שזכה ברולאן גארוס, הוא הוסיף לרזומה שלו עוד גראנד סלאם ועלה למאזן מרשים של 0:4 בגמרי מייג'ור. הספרדי כבר הפך לשחקן הכי צעיר בהיסטוריה שזוכה בגראנד סלאם בשלושה משטחים שונים (דשא, חימר ומגרש קשה). הוא ינסה לעשות את מה שרוג'ר פדרר השיג במהלך הקריירה (ואף אחד לא שיחזר מאז) - לנצח בשבעה גמרים רצופים.
4 צפייה בגלריה
yk14000347
yk14000347
עדיין בלי תואר השנה. ג'וקוביץ | צילום: ADAM VAUGHAN, EPA
בינתיים הוא חוגג את התואר הרביעי שלו, וכאמור השני הרצוף בווימבלדון. זה משהו ששחקנים גדולים ממנו לא הצליחו לעשות. בנוסף, הוא הטניסאי השישי בהיסטוריה שזוכה ברולאן גארוס ובווימבלדון באותה שנה.
בניגוד גמור לגמר, הדרך של אלקראס לתואר הייתה קשה מאוד. בחצי הגמר הוא ניצח את דניל מדבדב (5 בעולם) בארבע מערכות ולפני כן עבד קשה גם ברבע מול טומי פול (12) וגם נגד אוגו הומבר (16). עם זאת, הקרב הקשוח ביותר של הספרדי עד כה היה ללא ספק בסיבוב השלישי מול פרנסס טיאפו מארה"ב שהיה קרוב להפתיע אותו, אך הספרדי ניצח בסופו של דבר בחמש מערכות. אתמול כבר היה לו הרבה יותר קל, למרות שהוא כמובן לא הודה בכך בסיום. "אני גאה מאוד לזכות בתואר הזה ולהיכנס להיסטוריה עם שחקנים גדולים כמו ג'וקוביץ'", הצטנע אלקראס. "זה כבוד ענק בשבילי. למדתי ממנו המון, אני רוצה לברך אותו על טורניר נהדר אליו הגיע אחרי ניתוח. אני צריך להמשיך לשחק ככה בהמשך הקריירה שלי".
"זה כמו חלום בשבילי לקחת את התואר הכי יפה בטורניר הכי יפה", הוסיף הספרדי הנרגש בסיום, כשהוא מקבל את הגביע מלא אחרת מאשר הנסיכה קייט מידלטון. "ג'וקוביץ' הוא פייטר ענק, לא מוותר אף פעם. הייתי צריך להיות מאוד מרוכז כדי להשיג את הניצחון הזה. גם אני נלחמתי ושיחקתי טניס טוב. ניסיתי להישאר רגוע וחיובי במהלך המשחק, אני שמח מאוד שמצאתי פתרון לכל בעיה שהייתה לי".
4 צפייה בגלריה
yk14000438
yk14000438
כבוד מלכים. עם הנסיכה קייט מידלטון ובתה | צילום: AELTC/Andrew Parsons
בספרד, איך לא, יצאו מהכלים. "הוא מלך הטניס", זעקה הכותרת ב"מארקה". ב"ספורט" כתבו: "אלוף רולאן גארוס ו-ווימבלדון באותה שנה, זה פשוט מלהיב".

"אלוף ראוי"

זאת הפעם השנייה שבה ג'וקוביץ' מפסיד בשלוש מערכות בגמר גראנד סלאם, הראשונה הייתה בגמר רולאן גארוס 2020 לרפאל נדאל. "בשתי המערכות הראשונות לא הייתי ברמה הרגילה שלי", סיכם הסרבי. "אני רוצה לברך את קרלוס, ששיחק מדהים. הצלתי שלוש נקודות משחק, ניסיתי לדחוק אותו לפינה, אבל כנראה שזה לא נועד שאזכה היום. בכל פעם שאני כאן אני מתרגש כמו ילד, אז להגיע לגמר זה דבר מיוחד מאוד. אלקראס אלוף ראוי מאוד, כל הכבוד לו".