פחות מיממה אחרי סיום אירוע השיא של השנה בכדורגל העולמי, הכדורגל הישראלי חוזר הערב (20.00, בלומפילד) רשמית כשהאלופה מכבי ת"א תארח את מחזיקת גביע המדינה, מכבי פ"ת, למשחק אלוף האלופים. קרב על התואר הראשון כבר ביולי.
חדש על הקווים 1. במכבי ת"א ניצלו את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק כדי להציג את המאמן הסרבי החדש שלהם, זרקו לאזטיץ', שדיבר על הפילוסופיה שלו: "התפיסה שלי היא לנסות לעזור לשחקנים להציג את היכולת הטובה ביותר שלהם כדי לנצח בכל משחק. נרצה לשחק כדורגל התקפי ויוזם ולהחזיק כמה שיותר בכדור. שמנו על זה את הדגש בכל אימון שערכנו".
מעבר לכך, הוא יודע בדיוק לאן הגיע: "כבוד גדול בשבילי להיות במכבי ת"א, אני והצוות שלי יודעים שמדובר במועדון גדול. לא יצא לי להתרשם מהשחקנים שנמצאים עם הנבחרת האולימפית, הייתי מעדיף שהם יהיו איתנו אבל אני מבין שמדובר בהזדמנות לעשות כבוד גדול למדינה. יש לנו הרבה דברים לשפר, אנחנו עדיין בתקופה שאנחנו מנסים להכיר ולהבין האחד את השני. אנחנו ביחד כמעט שלושה שבועות וזה המשחק הרשמי הראשון שלנו. מקווים להציג משחק טוב, בטח אחרי שהקבוצה זכתה בתואר (גביע הטוטו) בעונה שעברה".
חדש על הקווים 2. גם למכבי פ"ת יש מאמן חדש, אבל שלא כמו לאזטיץ' - דן רומן הוא מאמן חדש מהניילונים, כזה שלא אימן מעולם קבוצת בוגרים. אבי לוזון האמין בו כמחליפו של רן קוז'וך, שהבריז לו ועבר לבאר-שבע, ומשחק הבכורה של רומן יהיה קרב על התואר. "הכנתי את עצמי למצב הזה כבר המון שנים, עשיתי דרך נכונה כדי להגיע לפוזיציה הזאת, ואני שמח להגיע למקום מוכר", אמר רומן. "אנשים יכולים להגיד מה שהם רוצים על מאמן נוער, אני יודע מה אני מביא ואין ספק שחובת ההוכחה עליי. יש פה שחקנים שהוכיחו לעצמם שהם יכולים לנצח, שהם ווינרים ויכולים לתפקד במעמדים גדולים. יודעים נגד מי אנחנו משחקים, נגד קבוצה מצוינת, האלופה, יודעים גם איזה סגנון משחק הם ישחקו פחות או יותר, וננסה להגיב בהתאם".
בעיית זרים. מכבי ת"א היא כנראה הקבוצה הישראלית הכי פחות מוכנה אי פעם, שניסתה לעלות לליגת האלופות. חמישה שחקנים שייכים לנבחרת האולימפית, שתחל את דרכה בפריז בשבוע הבא, ואין לה זרים משמעותיים. מילסון נחת רק שלשום ולא ברור מה מידת המוכנות שלו, ומלבדו יש רק את הנרי אדו שלא בתוכניות המקצועיות והבלם ההולנדי החדש טייריס אסאנטה. מול מכבי פ"ת זו לא אמורה להיות בעיה, אבל לקראת המשחק נגד סטיאווה בוקרשט בשבוע הבא, מכבי ת"א תרגיש את חוסר המוכנות שלה מהקיץ הנוכחי.

המחליף של בולדווין

מכבי ת"א החתימה לשנתיים את הגארד האמריקאי ג'ורדן לויד (30, 1.93 מ'), שמגיע ממונאקו ושיחק בעבר בהפועל אילת, ומוגדר כמחליפו של ווייד בולדווין. על-פי דיווחים באירופה, הוא ישתכר כ-2.3 מיליון יורו לאורך כל התקופה. לויד אמר אחרי החתימה: "אוהדי מכבי, שיחקתי כל כך הרבה פעמים מולכם בת"א ותמיד ידעתי שיום אחד אשחק עבורכם". (אפרת עמורבן)
כדורסל נשים. העתודה סיימה במקום התשיעי באליפות אירופה לאחר ניצחון 55:73 על ליטא (ביתן 19, אטינגר 14). (רענן וייס)
טור דה פראנס. התחרות הוכרעה מעשית כבר בקטע ה-15, עם מופע יחיד מדהים של טאדיי פוגצ'אר שניצח בפעם השלישית ופתח פער ענק על האלוף יונאס ויניגור בדירוג הכללי – שלוש דקות ותשע שניות. דרק ג'י מישראל פרמייר טק סיים 12 ומדורג במקום התשיעי.