ככל שעברו השעות אמש התבררו פרטים ראשונים על היורה בטראמפ, תומאס מת'יו קרוקס, רק בן 20. אבל אלה לא פיזרו את הערפל הגדול סביב הסיבות למעשיו.
אחד הפרטים המפתיעים הוא שלמרות שטרם הספיק להצביע בבחירות, קרוקס היה רשום בפנקס הבוחרים כרפובליקני, כלומר איש מפלגתו של טראמפ. עם זאת, רשת CNN דיווחה כי בשנת 2021 תרם סכום כסף קטן – 15 דולר – לארגון המסונף למפלגה הדמוקרטית.
1 צפייה בגלריה
yk14000267
yk14000267
(תומאס מת'יו קרוקס | צילום: Aaron Josefczyk , רויטרס)
קרוקס סיים את לימודיו בתיכון בשנת 2022, וזכה ב"פרס הכוכב" ובמענק של 500 דולר מטעם יוזמת המתמטיקה והמדעים הארצית. לא היה לו עבר פלילי.
משלל הדיווחים לגבי קרוקס עולה שמדובר באדם מתבודד וככל הנראה עם מעגל חברים מצומצם. תלמיד כיתתו בעבר אמר לעיתון: "הוא היה מתבודד, לא היו לו הרבה חברים". חבר אחר לספסל הלימודים סיפר כי "הוא אכל לבד בכל ארוחת צהריים, וסבל מבריונות כמעט מדי יום". הרובה שהיה ברשותו נרכש באופן חוקי על ידי אביו, ובמכוניתו שהייתה בזירה נמצאו חומרי נפץ.
קרוקס ומשפחתו גרו בבת'אל פארק, פיטסבורג, ותוארו על ידי השכנים כ"אנשים שלווים ונחמדים". דודו של קרוקס אמר שהוא לא בקשר איתם כבר שנים. אביו של החשוד אמר אמש לעיתונאים כי הוא "מנסה להבין מה לעזאזל קרה".