עיתונאי חדשות רשת ערכו אתמול כנס חירום להצלת החברה, כשבגבם ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל וכן מאות עיתונאים מכלי תקשורת נוספים, לרבות המתחרים הישירים בטלוויזיה.
בחדשות רשת החלו את המאבק עם מינויה באחרונה של יוליה שמאלוב ברקוביץ׳ למנכ"לית החברה, על רקע זיהויה עם מפלגת הליכוד, במה שנראה כמו הנחתה מכיוון ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהמשך הודיעו ברשת על הורדה מהמסך של התוכנית "אזור מלחמה" של רביב דרוקר, שנחשבת כביקורתית מאוד כלפי השלטון. דרוקר עצמו היה אחד הנואמים בכנס אתמול. "אני משוכנע שאת ניסיון ההשתלטות הזה אנחנו נפרק ולא נשאיר אבן על אבן", אמר. "כל מי שנתן יד לטירוף הזה לא יינקה ממנו. אנחנו נפרסם הכל".
1 צפייה בגלריה
yk14000256
yk14000256
(דרוקר, אתמול | צילום: קובי קואנקס)
אמנון אברמוביץ', פרשן חדשות קשת, תקף את נתניהו: "כולנו באותה גיגית, לכן אנחנו חייבים להיות ערבים זה לזה. ראש הממשלה רואה בתקשורת את חזות הכל. נאמר עליו שהוא העורך הראשי של המדינה", קבע והמשיך. "לכן עיתונאי משובח כרביב מעכיר את שלוותו התקשורתית, שהיא שלוותו הקיומית. ישראל נמצאת במלחמה, חברה מפוצלת - לכן חשוב לגבש אותה סביב תוכניות כמו ׳אזור מלחמה׳ ולא להסיח את הדעת ולפזר רק בידור ושעשועים. אני אומר זאת בשמי ובשם חדשות 12 ורוב עובדיה".
מנכ"ל תאגיד השידור כאן, גולן יוכפז, הכריז: "חבריי בחדשות 13, אתם עושים עיתונות מצוינת. היה לזה ויש לזה קהל גדול. אנחנו בתאגיד עלולים להיות הבאים בתור. האש בנווה אילן עושה דרכה אלינו, לגבעת שאול בירושלים".