האם "בואו לאכול איתי" היא תוכנית הטלוויזיה הכי טובה בישראל היום? זאת בהחלט שאלה שראויה לדיון וייתכן שהתשובה היא כן. גם העונה החדשה שעלתה אמש ב"כאן 11" מספקת את הסחורה (לפחות לפי שני הפרקים הראשונים). המכורים לתוכנית ימצאו שם את כל מה שהם אוהבים: הקריינות המשעשעת של שי אביבי, מתמודדים מצחיקים ומתוקים מאוד, והכי חשוב: אוכל שלא נראה טעים במיוחד.
הפער בין "אנשים שאוהבים לארח" לבין האוכל שהם מגישים הוא פשוט מדהים לפעמים, ורק בשביל זה שווה לצפות בתוכנית. אנשים שמתגאים ביכולות האפייה שלהם מגישים עוגת שוקולד שאכלתם פעם כשהייתם בגן חובה. הצופים הוותיקים יודעים שככל שהמתמודד יותר מתלהב מהבישולים שלו, ככה הם לא ראויים למאכל. ואם יש משהו שאפשר ללמוד מהתפריטים המוצעים, זה שרוב הישראלים נתקעו בכיתה ג' מבחינה קולינרית. עוד יגיע פרק שבו יגישו למתמודדים שניצל עם פתיתים. אבל מה הפלא? כל מקום שמגיש כאן פסטה עבשה מכנה את עצמו "מסעדה איטלקית". יש לנו עוד הרבה דרך לעשות כדי להפוך למעצמת קולינריה. בינתיים, מגישים מרק ירקות וקוראים לזה מנה מפנקת.
"בואו לאכול איתי" נמצאת כבר בסוג של טייס אוטומטי. הכל עובד בצורה חלקה מאוד. אבל זה בכל זאת לא קל לספק את הסחורה עונה אחרי עונה, למצוא משתתפים שבתוכניות אחרות חולמים עליהם, ולעשות טלוויזיה שהיא שילוב מושלם בין הנמוך לגבוה. כן, זאת תוכנית ריאליטי. אבל כזאת שגם אניני טעם לא יתביישו להגיד שהם צופים נלהבים שלה, מחכים לכל פרק ומנסים לנחש איזה מתמודד יהפוך לקאלט. בכל שבוע "בואו לאכול איתי" מספקת לפחות שניים-שלושה מתמודדים שגונבים את ההצגה, כאלה שבכל ריאליטי אחר היו הכוכבים המרכזיים. "בואו לאכול איתי" קולעת בכל ליהוק בעיניים עצומות. אין מישהו משעמם שאין לו מה להגיד, כמעט כל מי שמלוהק כאילו נולד לככב בריאליטי.
אם לסכם במשפט אחד, ובאופן הכי קלישאתי שיכול להיות: פשוט כיף לצפות ב"בואו לאכול איתי", וכיף לגלות שגם אחרים שותפים לאובססיה הזו. יש כבר קהילות שלמות סביב התוכנית, ואנשים שמנתחים כל פרק לפרטי פרטים. ומדובר בתוכנית שהייתה בתחילתה מתחת לרדאר. שלא כמו "האח הגדול" או "המירוץ למיליון", "בואו לאכול איתי" התחילה מלמטה עד שהפכה לתופעה, לחלק מהדי-אן-איי של התאגיד. רק שלא יגישו בתוכנית הבאה אורז עם חזה עוף.
בקטנה "אני מוכרח, זה עומד בלשוני, להגיד שהאיש שעומד כצוק איתן ואומר 'לא נוותר'... זה ראש ממשלת ישראל, אני מוכרח להגיד עליו מילה טובה", אמר תא"ל (מיל') אפי איתם. כמה אומץ לומר את הדברים הלא־פשוטים הללו, ועוד בערוץ 14 , מעוז השמאל הידוע, הערוץ שהכי מתנגד לנתניהו וכל הזמן יורד עליו. באמת לא החמיאו לו שם בערך חמש דקות. ולא רק שהוא רוצה להגיד את הדברים, הוא מוכרח להגיד אותם. איזה אומץ, זה בלתי נתפס כמעט.