'סברה', גיבורת-העל הישראלית הראשונה (והיחידה) של מארוול, בגילום שירה האס הנהדרת, הצליחה לעשות את מה שהרבה ישראלים חולמים עליו בימים אלו: לזכות בגרין קארד ולפתוח דף חדש מעבר לים. על פי דיווח של ה'הוליווד ריפורטר' שיצא עם שחרור הטריילר ל'קפטן אמריקה 4' שבו האס מופיעה בשניים וחצי שוטים, 'סברה' היא כבר לא סוכנת מוסד כפי שהגו אותה יוצרי קומיקס ציונים בנשמה, אלא 'אלמנה שחורה' - ישראלית לשעבר שעובדת פול-טיים בשביל וושינגטון. ב-1980, כשיצרו את דמותה, מארוול הייתה חברת קומיקס על סף פשיטת רגל, ולא האולפן המפלצתי השווה לדיסני 30 מיליארד דולר שהיא היום, לכן כנראה שגם לפני 7 באוקטובר ואסונותיו לא הסתתרה בסרט סצנה שבה סברה מצטטת את משה דיין ומפזמת את נעמי שמר. אחרי הכל, כבר עידנים שהוליווד מתרחקת מפוליטיקה שעלולה להרגיז, כל שכן לא מייצרת פרויקטים אוהבי ישראל מובהקים כמו 'אקסודוס'. חצי מהתעשייה אולי מציינת חנוכריסמס, אבל אף סרט ג'יימס בונד לא צולם בארץ, אף סוכן ישראלי לא ביקר שם, וגם בסאגת 'מהיר ועצבני' יצאו מגדרם להדחיק את מקורותיה של גל גדות. אז עכשיו, בעיצומה של מלחמה (או פסע מניצחון, תלוי את מי שואלים), כנראה שאנחנו צריכים להגיד תודה שלא חתכו את האס לגמרי. אבל מה בדיוק יהיה גורלה של סברה, האם יהיה לה מבטא? האם היא בכל זאת תזכיר את ילדותה המאושרת ברמת-גן? נותר לחכות לבכורה עוד חצי שנה כדי לגלות.
בינתיים, מה שברור יותר מתמיד זה שכרגע ישראל נחשבת למוצר רעיל בעולם התרבות והבידור העולמיים, ואם מפיק/במאי/יוצר בכל זאת מכליל דמות או שחקן ישראלים, מהר מאוד המערכת מאחוריו תלחץ על הברקס ותגיד לו להצניע. הנה, נטלי פורטמן, סוג של משלנו שגם נפגשה עם משפחות חטופים בתחילת המלחמה, מקדמת השבוע במרץ את 'האישה באגם', סדרת המתח בכיכובה, שיצרה יחד עם הבמאית הישראלית עלמה הראל. בסיבוב הראיונות שהיא עורכת עכשיו היא נמנעת כמו מאש לדבר על מה שקורה כאן, כולל אזהרה למראיינים שלא ינסו לפתוח איתה את הנושא. נכון לעכשיו היא מעדיפה להתמקד רק באנטישמיות באמריקה. הרי כולם עדיין מסכימים שאנטישמיות זה רע, כן?
1 צפייה בגלריה
yk14001558
yk14001558
(מוצנעת. האס)